خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

زلزله ۳.۶ ریشتری جنوب شرق تهران احتمالا پیش لرزه نیست/ گسل ایوانکی فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۵۶۰

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت شهرسازی با بیان اینکه هر چند احتمالا زلزله 3.6 ریشتری جنوب شرق تهران پیش لرزه، زلزله بزرگتری نیست اما نشان می‌دهد که گسل ایوانکی فعال است، گفت: باید به این موضوع توجه داشت که تکرار این زلزله‌ها نشان دهنده فعال بودن گسل ایوانکی است و در امتداد آن به مراکز جمعیتی پاک‌دشت و قیام دشت می‌رسیم که در این منطقه 400 هزار واحد مسکونی بدون اسکله واقع شده‌است.

علی بیت‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره احتمال اینکه زلزله 3.6 ریشتری زلزله حنوب شرقی تهران و گسل ایوانکی پیش‌لرزه، زمین لرزه بزرگتری باشد، اظهار داشت: موضوع مهم درباره این زلزله نزدیکی آن به تهران و مراکز جمعیتی در منطقه 15 و شهر ری است. هرچند احتمال اینکه این زمین لرزه خفیف، پیش‌لرزه، زمین لرزه بزرگتری باشد، ضعیف است. اما نشان می‌دهد که گسل ایوانکی فعال است.

وی ادامه داد: گسل ایوانی در امتداد شمال غربی تهران و از گرمسار شروع می‌شود و بیش از 100 کیلومتر طول دارد و در ادامه وارد منطقه 15 و شهر ری می‌شود.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نزدیک بودن این گسل به تهران بسیار مهم است، گفت: در طول چند سال گذشته، چندین بار زلزله با همین بزرگی در این منطقه رخ داده و هر چند احتمال زلزله بزرگتری پس از زلزله 3.6 ریشتری کم است اما باید به این موضوع توجه داشت که تکرار این زلزله‌ها نشان دهنده فعال بودن گسل ایوانکی است که در امتداد آن به مراکز جمعیتی پاک‌دشت و قیام دشت می‌رسیم که در این منطقه 400 هزار واحد مسکونی بدون اسکلت واقع شده‌است.

بیت‌الهی ادامه داد: مقاومت این بافت‌ و واحدهای بدون اسکله در برابر زلزله‌های بزرگ‌تر، پایین است و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز