خبرگزاری کار ایران

انتقالات از روسیه به بانک‌های خارجی ۲۶ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۸۴۲

سپرده‌های ارزی جدید ساکنان روسیه در بانک‌های خارج از کشور در سه ماهه سوم سال 2022 به رکورد 1.47 تریلیون روبل (19.9 میلیارد دلار) رسید.

 

به گزارش ایلنا از راشاتودی، داده‌های منتشر شده در وب سایت بانک روسیه نشان داد که سپرده‌های ارزی جدید ساکنان روسیه در بانک‌های خارج از کشور در سه ماهه سوم سال 2022 به رکورد 1.47 تریلیون روبل (19.9 میلیارد دلار) رسید.

براساس اسن گزارش، نقل و انتقالات در مقایسه با سه ماهه قبل که به 551 میلیارد روبل رسید، تقریباً سه برابر شد. همچنین در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2021 که ساکنان روس تنها 57 میلیارد روبل به حسا‌ب‌های خارج از کشور منتقل کردند، 26 برابر افزایش یافت.

پیش از این، بانک روسیه گزارش داده بود که از اول نوامبر، شهروندان نزدیک به 4.19 تریلیون روبل در حساب‌های خارجی نگه داشته‌‍اند.

به گفته الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه، خروج ارز به خارج از کشور جای نگرانی ندارد.

او گفت:  بازگشت این وجوه به سیستم بانکی روسیه، به روبل، زمانی اتفاق می‌افتد که مردم به ثبات اقتصاد کلان و ثبات قیمت‌ها اعتماد کنند. از همین روی، در حال حاضر برنامه‌ای برای اتخاذ تدابیر ویژه برای محدود کردن نقل و انتقالات وجود ندارد.

در ماه مارس سال جاری، بانک روسیه برای حمایت از اقتصاد تحریم‌ شده، با جلوگیری از خروج سرمایه، محدودیت‌هایی را برای انتقال افراد به بانک‌های خارجی اعمال کرد. در ابتدا، ساکنان مجاز بودند فقط تا سقف 5000 دلار در ماه به حساب‌های خود در خارج از کشور انتقال دهند، اما این سقف به تدریج به یک میلیون دلار افزایش یافت. این محدودیت‌ها تا 31 مارس 2023 اعمال خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز