خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، آب نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۹۰۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: موضوع مهم این است که سرمایه این صندوق مانند یخ آب نمی‌شود و همواره در حال رشد است و قدرت نقدشوندگی آن بالاست و چیزی شبیه با النگوی خانم‌هاست که هر زمان که نیاز به سرمایه دارند آن را می فروشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صولت مرتضوی در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با بیان اینکه اقدام بسیار خوبی در حوزه اقتصاد در حال وقوع است و این صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات می‌تواند بستری برای حسن تدبیر باشد، اظهار داشت: این صندوق می‌تواند سرمایه‌ها و ثروت اندک را به ثروت کثیر تبدیل کند و از سوی دیگر بستر اقتصاد تعاونی را هم فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: طبق قانون و اصل ۴۴ قانون اساسی؛ اقتصاد ایران به سه بخش اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم شده و دولت مجاز است بخشی از اقتصاد را که جنبه دولتی دارد به بخش تعاونی و خصوصی واگذار کند. این کار میمون و راه اندازی صندوق املاک و مستغلات بستر ساز مشارکت مردم در اقتصاد تعاونی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این صندوق می‌تواند یکی از نیازهای کشور را برطرف کند و در شرایطی که شاید مهمترین دغدغه خانواده‌ها و جوانان ایرانی دغدغه مسکن است، این صندوق امکان رفع این دغدغه را دارد. باید توجه داشته باشیم که مسکن محل سکونت جسم و روح است و به قلب برای آینده تسکین می‌دهد. 

مرتضوی افزود: معتقدم این صندوق پیوند بین سرمایه‌ها است چراکه صرفا مشمول بخش دولتی نمی شود و از آنجایی که بنابه دلایل مختلف نتوانستیم مولدسازی دارایی را به اجرا برسانیم از طریق این صندوق می‌توان به مولدسازی دارایی ها اقدام کنیم. همچنین بخش خصوصی می‌تواند سرمایه خود را وارد این صندوق کند و هم اینکه مردم با هر چه سرمایه‌ای که دارند می‌توانند وارد این صندوق شوند.

وی تاکید کرد: موضوع مهم این است که سرمایه این صندوق مانند یخ آب نمی‌شود و همواره در حال رشد است و قدرت نقدشوندگی آن بالاست و چیزی شبیه با  النگوی خانم‌هاست که هر زمان که نیاز به سرمایه دارند آن را می فروشند. 

وزیر کار ادامه داد : از دیگر ویژگی‌های این صندوق می‌توان به چندجانبه گرایی اشاره کرد چراکه شهرداری‌ها هم می‌توانند وارد آن شوند و به درآمد پایدار برسند. از سوی دیگر این صندوق سبب می‌شود نقدینگی سرگردان خرد وارد این حوزه شود و به سایر حوزه و بازارهای سکه و ارز کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز