خبرگزاری کار ایران

تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور 9 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۸۶۸

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، گفت: میزان تولید برق این واحدها طی یازده‌ماهه امسال با افزایش 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز 300 میلیارد کیلووات ساعت گذشته است.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "ناصر اسکندری" با تاکید بر اینکه قبل از فرا رسیدن پیک مصرف برق تابستان سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نیروگاه‌های سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: تاکنون حدود 58 درصد از برنامه یاد شده برای افزایش آمادگی این واحدها آغاز شده است.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ادامه داد: برای آمادگی نیروگاه‌ها طی دوره اوج مصرف تابستان سال‌آینده حدود 700 پروژه تعمیرات اساسی واحد‌های بخاری و گازی، مسیر داغ و اتاق احتراق و تعمیرات دوره‌ای در نیروگاه‌های خصوصی و دولتی اجرا خواهد شد.

اسکندری تاکید کرد: برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور از ابتدای مهرماه امسال همزمان با گذر از دوره اوج مصرف برق تابستان آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعمیرات این واحدها اواخر اردیبهشت‌ماه به پایان خواهد رسید تا نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار فصول گرم سال آمادگی کاملی داشته باشند.

وی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته حدود پنج هزار و 666 مگاوات از برنامه‌های تعمیراتی آغاز شده مربوط به تعمیرات اساسی واحدهای بخاری، هشت هزار و 447 مگاوات تعمیرات اساسی واحدهای گازی، یک‌هزار و 105 مگاوات بازدید مسیر داغ، 16 هزار و 602 مگاوات تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخاری و 26 هزار و 140 مگاوات مربوط به بازدید اتاق احتراق بوده که تاکنون بخشی از این اقدامات نیز به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز