خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:

کاهش آلودگی با تفکیک پسماند خشک

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۳۰

بیشتر زباله های تولیدی جز پسماند خشک محسوب می شوند و تحویل پسماند خشک به ایستگاه های بازیافت باعثکاهش میزان آلودگی می شود.

ایلنا: رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین دنیا در زمینه پسماند همچون تفکیک از مبدا گفت: در روش تفکیک از مبدا زباله‌ها در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه جمع آوری شده و شاهد تاثیرات مثبت این روش خواهیم بود و دیگر نیازی به جمع آوری زباله به صورت یک شب درمیان نیست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ ابوالفضل قربانی اظهار داشت: بیشتر زباله‌های تولیدی جزو پسماند خشک محسوب می‌شود و قابل بازیافت است لذا تحویل پسماند خشک به ایستگاه‌های بازیافت باعثکاهش میزان آلودگی می‌شود.

وی افزود: فرهنگسازی و آموزش نقش بسیار مهمی دارد به طوریکه باید ابزارهای لازم برای این منظور در محلات، منازل و در مجتمع‌های مسکونی نیز توزیع و سازو کار لازم برای جمع آوری آن به طور منظم پیش بینی و به مردم اعلام شود لذا اگر این کار صورت بگیرد مردم در این زمینه همکاری لازم را خواهند داشت.

رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با روش‌های فعلی مدیریت پسماند تصریح کرد: روشی که در حال حاضر انجام می‌شود یک روش ابتدایی است در صورتیکه شهروندان باید بتوانند پسماند خود را در نزدیک‌ترین محل تحویل دهند.

قربانی ادامه داد: اگر قرار باشد خود شهروندان پسماند خود را جمع آوری و با استفاده از خودروی خود آن را به ایستگاه بازیافت تحویل داده و در قبال این عمل جایزه‌ای دریافت کنند، میزان هزینه‌ای که این شخص برای تحویل پسماند پرداخت کرده است هیچ تناسبی با جایزه‌ای که دریافت می‌کند ندارد.

وی اذعان داشت: در بسیاری از اوقات پسماند خشک با‌تر مخلوط شده و هزینه‌های جداسازی آن در مقصد به مراتب بیشتر از این خواهد بود لذا با قرار دادن ظروف مخصوص در منازل و در نزدیک‌ترین محلی که شهروندان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند می‌تواند در تفکیک پسماند در مبدا موثر باشد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر خوشبختانه این فرهنگ ایجاد شده است و بخش زیادی از پسماند خشک در مبدا جداسازی می‌شود لذا بایستی این مهم را به مرور توسعه دهیم و امیدواریم بتوانیم طی ۲ سال آینده این فرهنگ را همگانی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز