خبرگزاری کار ایران

برآبادی خبر داد:

تصویب طرح مرمت و احیای سرای تاریخی معمارزاده سبزوار

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۷۴۱

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: طرح مرمت، بازسازی و احیای سرای معمارزاده به عنوان یک مجموعه فرهنگی و تاریخی واقع در محله گلستان سبزوار تصویب شد.

به‌گزارش ایلنا از سبزوار، محسن برآبادی در این خصوص افزود: کارفرمای این طرح ستاد مرکزی بازآفرینی محلات هدف و مشاور طرح از جمله مشاوران مجرب کشور است که طرح را در چند فاز شامل شناخت، طرح مرمت و بازسازی و طرح احیاء با کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی و پایگاه شهر تاریخی سبزوار بررسی کردند.

وی ادامه داد: بعد از تصویب برای گذراندن مراحل پایانی و تصویب نهایی، کارفرمای طرح به ستاد بازآفرینی محلات هدف ارسال می گردد تا بعد از تصویب و طی مراحل اداری از سوی ستاد مذکور، برای اجرائی شدن به شهرستان ابلاغ شود.

برآبادی تصریح کرد: امیدواریم پس از ابلاغ همانگونه که وعده داده شده هرچه سریع‌تر عملیات مرمت و بازپیرائی این اثر ارزشمند از سوی شهرداری، ستاد بازآفرینی و میراث فرهنگی آغاز شده و برای اقدامات بعدی در راستای ساماندهی کوی گلستان آغاز شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار اظهار داشت: سرای معمارزاده از جمله سراهای ارزشمند دوران قاجاریه است که در محدوده بازار قدیم شهر سبزوار ساخته شده، اکنون در محله گلستان قرار گرفته و به شماره ۵۹۶۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز