خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اخراج کارگران ماهر به دلایل اقتصادی برای کارفرماها مشکل ایجاد می کند/ ساختار مدیریتی باید در کشور تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۲۶۱

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: اگرچه 50 الی 60 درصد بودجه 99 بر پایه مالیات بسته شده است اما بنا به دلایل متعدد این مهم محقق نخواهد شد به‌طوری‌که ممکن است دولت با یکسری بودجه وحشتناک مواجه شود.

سهراب شرفی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه راهکارهای متفاوتی برای برداشتن مشکلات از روی دوش دولت وجود دارد، افزود: اگر چه حدود بیش از دو ماه از موضوع کرونا در کشور می‌گذرد اما دولت‌مردان هنوز اقدام موثری برای رفع مشکلات قشر آسیب پذیر انجام نداده‌اند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه در بعضی از مواقع دولت باید به نظرات فعالان اقتصادی و نخبه‌های این بخش توجه کند، افزود: متاسفانه هم راستا با بیماری کرونا بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه شده که بی شک این مهم در آینده ای نه چندان دور مشکلات زیادی ایجاد می کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه فعالان اقتصادی همه بر این باورند که دولت روحانی اقتصادی نیست، ادامه داد: در حال حاضر دولت نتوانسته در حوزه اقتصادی اقدامات موثری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه تشکل های اقتصادی به مراتب برای وضعیت کارگران به مراتب بیشتر از دولت است، ادامه داد: اگرچه مهارت آموزی و ماهر شدن کارگر برای کارفرما هزینه بر است بنابراین اخراج و تعدیل کارگران به بهانه‌های اقتصادی برای کارفرماها هم مشکل ایجاد می کند.

رئیس خانه صمت فارس افزود: اگرچه بیشتر جلسات تهران هم حول و محور کمک و حمایت از کارگران برگزار می شود اما وجود بوروکراسی‌های اداری در فضای قول و وعده،اجازه پرداخت بیمه بیکاری به اقشار آسیب پذیر را نمی دهد.

شرفی در ادامه با بیان اینکه در صورت تداوم این روند بی شک شاهد افزایش تعداد بیکاران ادامه داد: در حال حاضر قیمت نفت دستخوش جریان های سیاسی شده و تمام دنیا از این بخش زیان می بینند اما نباید فراموش کرد که کشورهایی که تمام درآمدشان با منابع نفتی گره خورده بود و منابع کشورشان بر پایه تک محصولی بوده است به مراتب بیش از دیگر کشورها زیان خواهند دید.

عضو اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: افزایش قیمت نفت باعث می‌شود که کشورهای صنعتی هم با مشکلات زیادی مواجه شوند چرا که تعداد زیادی از مشتریان از کشورهایی بودند که دارای منابع نفتی قوی بودند که این کاهش قیمت نفت بی شک بر اقتصاد بیشتر کشورها تاثیر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر کسی به دلیل وضعیت موجود ماخذه نمی شود، ادامه داد: اگرچه در سال های گذشته دعوای نمایندگان مجلس و قوه مجریه بیشتر بر سر در آمدهای نفتی بوده است بنابراین تمام تلاش این دو قوه بر این بوده است که کارها و اقدامات را بر پایه درآمدهای نفتی انجام دهند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه کاهش درآمد نفت باعث می‌شود که اقتصاد روز به روز کوچکتر شود، تصریح کرد:  در حال حاضر افرادی که دارای درآمد بادآورده هستند از وضعیت مالی مناسب و مطلوبی برخوردارند در این شرایط نیازمندیم نحوه مدیریت و ساختار مدیریتی در کشور تغییر کند.

گفت و گو: محمدرضا طاهری

انتهای پیام/
محمدرضا طاهری روزنامه نگار
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز