خبرگزاری کار ایران

جولاده‌نیکو به ایلنا خبر داد:

تشکیل هیأت مدیره خانه صنعت جوانان قزوین/حل بخشی از معضلات کارگری با راه‌اندازی خانه صنعت جوانان

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۶۲۸

نماینده تشکل‌خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در قزوین گفت: با راه‌اندازی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان و به کارگیری نخبگان استان قزوین، می‌توانیم بخشی از معضلات کارگری استان را حل کنیم.

مصطفی جولاده‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان به همراه خانه صنعت، معدن و تجارت، دو تشکل در زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن هستند که خانه صنعت، معدن و تجارت از سال‌های گذشته در استان فعالیت داشت اما خانه صنعت جوانان استان قزوین تاکنون راه‌اندازی نشده بود.

وی افزود: افزود: هدف از راه‌اندازی این خانه استفاده از ظرفیت نخبگان و صنعتگران جوان برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارها برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین است.

دبیر حزب اسلامی کار استان قزوین با نامطلوب خواندن وضعیت صنایع در استان قزوین ادامه داد: متاسفانه هم اکنون از ظرفیت‌ها، امتیازات و بسته‌های فراهم شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت صنایع استان استفاده نمی‌شود و امیدواریم با راه‌اندازی خانه صنعت جوانان شاهد سرعت‌بخشی به حرکت چرخ‌های صنعت و تولید در استان باشیم.

جولاده نیکو اضافه کرد: در حال حاضر از جوانان نخبه و توانمند واحدهای تولیدی استان قزوین برای حضور در هیات مدیره و هیات رئیسه این خانه دعوت می‌شود و در گام بعدی، بر اساس دستورالعمل‌ها و برنامه ریزی‌ها برای شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی و ارائه راهکارها اقدام صورت خواهد گرفت.

ورود دانشگاه و دانشگاهیان به صنعت برای رفع معضلات

وی با ذکر اینکه امروزه حل مشکلات صنعت بدون بهره گیری از ظرفیت علم و دانشگاه امکان‌پذیر نیست، توضیح داد: چرا که تغییر و تحولات علم و فناوری در جامعه کنونی به قدری شتاب گرفته  که بدون مجهز شدن به دانش روز نمی‌توان بسیاری از مشکلات صنایع را حل و فصل کرد.

این فعال اقتصادی و صنعتی اضافه کرد: در کنار مجهز شدن به علم روز باید از ظرفیت و دانش نخبگان و دانشمندان استفاده کرد و با فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از فناوری و تکنولوژی راه های پیشرفت را به سرعت در جامعه طی کرد.

جولاده‌نیکو با اشاره به راهکارهای دیگر حل مشکلات صنایع استان قزوین گفت: تلفیق آرای نسل قدیم و جدید، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان جوان، تقویت و تشویق زنان کارآفرین و تشکیل اتاق فکر به همراه مرکز مشاوره کار و کارگری از جمله راهکارهای رفع معضلات صنعتی استان قزوین است که باید با همکاری دستگاه‌های متولی و مجری برای تحقق آنها تلاش کرد.

وی افزود: رفع معضلات صنعتی استان قزوین موجب حل مشکلات کارگری و معیشتی خواهد شد بنابراین تلاش می‌کنیم با راه اندازی خانه صنعت جوانان و به کارگیری نخبگان استان بتوانیم بخشی از معضلات کارگری استان را حل کنیم.

دبیر حزب اسلامی کار استان قزوین با اشاره به ضرورت هماهنگی تمام تشکل‌ها و کانون‌های کارگری برای حل مشکلات این قشر بیان کرد: حل مشکلات واحدهای صنعتی ضمن مدیریت عادلانه و تزریق نقدینگی به هماهنگی  تمام دستگاه‌های اجرایی و تعامل آنها با واحدهای صنعتی نیاز دارد و در واقع این تعامل و همکاری از جمله ضرورت‌های بخش صنعت است.

جولاده‌نیکو ادامه داد: این تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها با واحدهای صنعتی به اشتغالزایی و حل مشکلات کارگری کمک کرده و بسیاری از دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی مدیریت ارشد استان را مرتفع خواهد ساخت.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به شعار سال رونق تولید باید برای فعال‌سازی و راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال وغیرفعال استان اقدام کرد که نقش موثری در ایجاد رونق اقتصادی، اشتغالزایی، توسعه استان قزوین و رفع دغدغه‌های کارگری قزوین ایفا خواهد کرد.

جولاده‌نیکو گفت: همچنین باید نگاه توسعه‌ای به بخش تولید و صنعت داشت و در اتاق فکر مدیریت ارشد استان قزوین از کارگران به همراه نخبگان برای حل مشکلات بهره برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز