خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا کردستان مطرح کرد:

آگاهی نداشتن برخی کاربران و اعتمادهای بی‌جا دلیل افزایش جرایم است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۹۰۷

رئیس پلیس فتا کردستان در خصوص برخورد با متخلفین اظهار داشت. متاسفانه عدم آگاهی برخی‌کاربران و اعتمادهای بی‌جای آنان به دیگران دلیل افزایش جرایم بوده است که در طول‌سال جرایم سایبری شناسایی و با‌ متخلفین برابرقانون و مقررات‌مربوطه برخورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ فرامرز شاکری‌تأکید مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی را یادآور شد و گفت:  باید فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی بررسی و به شیوه‌ای استفاده شود که رشد و بالندگی جامعه را به دنبال داشته باشد.

وی به وظایف‌پلیس فتا اشاره کرد و افزود: پلیس فتا منکر استفاده از فضای مجازی نیست و هدف پلیس محدود کردن کاربران نیست بلکه تلاش می‌کند که فضای امنی را برای کاربران تأمین کند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: یکی از اولویت‌های پلیس فتا پیشگیری است و در این راستا در سال 95 اقدامات خوبی انجام‌شده است.

سرهنگ فرامرز شاکری با تأکید بر اطلاع‌رسانی کافی در خصوص فضای مجازی اظهار داشت: فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی از طریق متولیان فرهنگی اطلاع‌رسانی شود.

وی به اقدامات پلیس فتا در زمینه پیشگیری‌اشاره کرد و گفت: اقدامات‌شامل تشکیل کلاس‌های آگاه‌سازی برای جامعه هدف ازجمله دانش‌آموزان و دانشجویان، آگاه‌سازی به جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس ، توزیع لوح‌های فشرده و برگزاری همایش‌ها بوده است.

شاکری در خصوص برخورد با متخلفین اظهار داشت. متاسفانه عدم آگاهی برخی کاربران و اعتمادهای بیجای آنان به دیگران دلیل افزایش جرایم بوده است که در طول سال جرایم سایبری شناسایی و با متخلفین برابر قانون و مقررات مربوطه برخورد شده است.

وی همچنین به جرائم سایبری اشاره کرد و گفت: 27 درصد جرائم مربوط به موضوعات مالی و اقتصادی ، 36 درصد انگیزه‌های انتقام جرم ،23 درصد ضد اخلاقی و 14 درصد انگیزه  سرگرمی و کنجکاوی بوده و از کل جرائمی که در کشور اتفاق افتاده 34/1 درصد سهم استان کردستان است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به طرح‌های اجراشده سال جاری اشاره کرد وافزود: مهم‌ترین طرح‌ها شامل طرح  مبارزه با داروهای غیرمجاز ، قماربازی و شرط‌بندی و افشا کننده اطلاعات  مشترکین همراه اول بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز