خبرگزاری کار ایران

استاد حوزه علمیه اهل سنت:

هدف و رسالت پیامبران ابلاغ قانون الهی به بشر بوده است

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۰۹۴

استاد حوزه علمیه اهل سنت با تاکید بر اینکه هدف و رسالت پیامبران ابلاغ قانون الهی به بشر بوده است، گفت: انسان همیشه محتاج قانون بوده است و خداوند متعال نیز هیچگاه انسان را بدون قانون رها نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماموستا سید محمد حسینی از اساتید حوزه علمیه اهل سنت و عضو هیات فتوای استان کردستان، در همایش "پیامبر منادی وحدت" که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، با تاکید بر اینکه هدف و رسالت پیامبران ابلاغ قانون الهی به بشر بوده است، گفت: انسان همیشه محتاج قانون بوده است و خداوند متعال نیز هیچگاه انسان را بدون قانون رها نکرده است و هدف و رسالت اصلی پیامبران نیز ابلاغ قانون الهی و برنامه زندگی برای انسان‌ها و اداره بشر بوده است.

حسینی تصریح کرد: پیامبران به‌عنوان سفیر و رابط بین انسان و خدا و آموزش‌دهنده قانون الهی به انسان‌ها بوده‌اند و هدف و رسالت پیامبر اکرم نیز تکمیل شدن قانون الهی برای همیشه و برای کل بشریت بوده است و آخرین قانون الهی به دست ایشان تکمیل شد.

وی ادامه داد: قانون اسلام و سنت رسول اکرم بهترین برنامه و رسالت برای زندگی تمام بشریت است چون پیامبر اسلام رحمه للعالمین است و رسالت ایشان برای تمام مردم رحمت است و در این دین، حق‌وحقوق تمام بشریت در نظر گرفته‌شده است و محمد مصطفی (ص) داعی رحمت بوده است.

ماموستا سید محمد حسینی از اساتید حوزه علمیه اهل سنت و عضو هیات فتوای استان کردستان، در رابطه با وضعیت فعلی خاورمیانه، افزود: آنچه امروز در خاورمیانه رخ می‌دهد، آزمایش سلاح‌های جنگی غرب بر روی مسلمانان است و آنهایی که کشته می‌شوند یا به بهانه ملیت یا به بهانه مذهب است در صورتی‌که پیامبر فرموده است که اختلاف‌نظر در  بین مسلمانان رحمت است و بنابر این نباید به جرم مذهب گرایی و ملی‌گرایی مسلمانان همدیگر را از بین ببرند چون در قرآن خداوند فرموده است که انسان‌ها از ملیت‌های مختلف تشکیل‌شده‌اند و رنگ و نژاد مایه برتری نیست و ما باید از فرهنگ‌های یکدیگر شناخت داشته باشیم و بکوشیم و دعا کنیم که ملت ما همیشه متحد باشند.

وی اظهار داشت: مومن کسی است که دارای اخلاق حسنه باشد و نسبت به خانواده و اطرافیان خود دارای حسن خلق باشد و بنابر این از واردکردن اتهام به یکدیگر پرهیز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز