خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان مطرح کرد:

نصب 17 دستگاه دوربین کنترل سرعت‌ در محورهای استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۰۰۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: طی یک ماه آینده تعداد 17 دستگاه دوربین کنترل سرعت‌ در محورهای استان لرستان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، علی زندی‌فر در نشست خبری با خبرنگاران افزود: دوربین‌های سرعت‌سنج  به‌صورت شبکه‌ای در کل کشور کار رصد محورها را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تجهیزات برای کنترل جاده‌ها در استان لرستان وجود دارد، اظهار داشت:  تاکنون 11 دوربین سرعت‌سنج در محورهای استان نصب‌شده و 17 دستگاه سرعت‌سنج دیگر که به‌صورت شبکه‌ای در کل کشور رصد می‌شود در یک ماه آینده از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

زندی فر با اشاره به هم مرز بودن استان لرستان با استان های پرتردد کشور گفت: بیشترین تردد ثبت شده در محورهای ارتباطی استان لرستان در سال جاری در ششم فروردین ماه ثبت شد.

وی به محورهای پرتردد در استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین تردد مربوط به سه‌راهی چالان چولان- دورود با تردد سه میلیون و 694 هزار و 487 وسیله نقلیه و کمترین تردد محور بیرانشهر به بروجرد با تردد 221 هزار و 883 وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان بابیان اینکه متوسط سرعت وسائل نقلیه در راه‌های استان  لرستان 86.5 کیلومتر است، عنوان کرد: در محورهای استان 52 تردد شمار نصب‌شده است و 4 دستگاه دیگر نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

علی زندی فر همچنین بیان کرد: 19 دوربین نظارت تصویری در مناطق صعب العبور و برف‌گیر نصب‌شده که از این طریق تصاویر به‌صورت آنلاین در مرکز مدیریت پخش و نظارت می‌شوند.

***کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر در جاده های استان لرستان

وی اظهار داشت: آمار تصادفات کشور از سال 89 تاکنون  از 32  هزار نفر به 16 هزار نفر رسیده و استان لرستان جز سه استانی بوده که تصادفات آن روند کاهشی داشته و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

زندی‌فر با بیان اینکه در سال 1389 میزان تصادفات 14.5 درصد افزایش یافته بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه  از سال 1390 تاکنون میزان تصادفات 44.8 درصد رشد منفی داشته‌است به‌طوری‌ که در این مدت تعداد 223 نفر کاهش کشته در تصادفات داشته‌ایم.

وی افزود: در هشت ماه نخست امسال 234 نفر در سطح جاده های استان لرستان فوت شده است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار 259 نفر بود و حدود 4.2 درصد کاهش تلفات برون شهری رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: لرستان از بین استان‌های زاگرس‌نشین رتبه اول کاهش تصادفات را داشته به‌طوری‌که 4.2 درصد در محورهای برون‌شهری و 7.4 درصد در محورهای برون‌شهری و روستایی کاهش تصادف را داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه، فرهنگ‌سازی در بحث عابران پیاده، فرهنگ‌سازی در بحث موتورسواران، ایمن‌سازی فیزیکی مدارس تاکنون در استان انجام و در حال حاضر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 25 مدرسه ایمن سازی شده است، تصریح کرد: بحث ایمن‌سازی مدارس در دست اقدام است که برای امسال ایمن‌سازی 21 مدرسه در دستور کار است و تا پایان سال ایمن‌سازی فیزیکی محوطه مدارس را انجام می‌دهیم.

زندی‌فر افزود: استان لرستان در چند سال اخیر تلاش خوبی در بحث چهار خطه‌ها داشته و محورهای اصلی و شریانی استان تبدیل به بزرگ‌راه شده است.

*** شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز جاده ای در لرستان

وی تصریح کرد: 118 نقطه در استان لرستان به‌عنوان نقاط پرحادثه شناسایی‌شده که که با اولویت بندی این محورها، نقاط حادثه خیر رفع نقص می شوند و رفع مشکلات این نقاط در دستور کار است و بودجه در اختیار قرار می‌گیرد تا رفع مشکل شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: این نقاط حادثه‌خیز تا اوایل تابستان سال 96 رفع مشکل می‌کنیم که تاکنون 25 نقطه رفع مشکل شده است.

زندی فر تاکید کرد: در سال گذشته 431 فقره تخلف اضافه‌بار داشته‌ایم که در هشت‌ماهه امسال 208 تخلف صورت گرفته و 34 درصد تخلفات کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه هشت هزار و 700 کیلومتر راه در سطح جاده های لرستان وجود دارد، گفت: بخش زیادی از این راه ها شریانی و ارتباط شمال و جنوب و شرق و غرب کشور هستند که برای 120 کیلومتر از آنها روشنایی ایجاد شده و 30 کیلیومتر دیگر در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز