خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی کشور:

اماکن قدیمی به گلستان تبدیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۶۰۷

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مراکز قدیمی که نمایانگر هویت ایرانی است با توجه و همکاری دولت در زمینه تامین اعتبار به گلستان تبدیل می شوند.

به گزارش ایلنا، اسدالله درویش امیری، درآئین بازگشایی مجموعه فرهنگی تاریخی مدرسه سعادت بوشهر افزود: اگر حوزه میراث فرهنگی به عنوان سرمایه فرهنگی و تاریخی این کشورکه سابقه نیاکان ماست به شایستگی مورد توجه بیشتر قرار گیرد همه مراکز قدیمی کشور دوباره احیا و این سرمایه ها حفظ می شود.

وی اظهار کرد: چهارمدرسه همزمان با مدرسه سعادت بوشهر در کشور آغاز به کار کردند؛ از جمله مدرسه دارالفنون در تهران، رازی درکرمانشاه، شوکتیه در بیرجند و هنرستان فنی در تبریز تاسیس و به این وسیله زمینه ارائه علوم روز و درسهای متداولی که در دنیا بود در کشور فراهم شد.

وی بیان کرد: روزی که در تهران چراغ مدرسه دارالفنون روشن شد مدرسه سعادت نیز در کنار خلیج فارس تاسیس شد.

درویش امیری گفت: از همکاران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر که با همت استاندار این استان اقدام به مرمت این بنای تاریخی کردند و این بنا را بار دیگر تحویل مردم دادند، تشکر می کنم.

وی با تاکید بر اینکه نباید این گونه مراکز فرهنگی تبدیل به مخروبه شود ادامه داد: مدرسه سعادت هم مدرسه و هم معرف هویت تاریخی، سابقه فرهنگی و تعلیم و تربیت در این منطقه است.

درویش امیری با اشاره به گرامیداشت روز خلیج فارس یادآور شد: خلیج فارس از آغاز تمدن ایرانیان تاکنون در تمام سندهای مرتبط با عنوان خلیج پارس شناخته شده است.

درویش امیری تاکید کرد: خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و خواهد ماند.

معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: روز ملی خلیج فارس یادآور ارزش‌های بزرگی در این منطقه است که باید حفظ و نگهداری شود.

محمد رضا واعظ مهدوی با اشاره به هفته معلم و افتتاح مجدد مدرسه سعادت بوشهر افزود: بدون آموزش کارآمد و مفید دستیابی به جایگاه تاریخی بلند امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: امروز برخلاف گذشته آموزش و پرورش کمی از فراگیری مهارت‌های زندگی دور شده است درحالی که در قدیم تمرکز بر ارتقای مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی مورد تاکید قرار داشت.

واعظ مهدوی اظهار کرد: وقتی نظام آموزشی بر فراگیری مهارت‌های زندگی و تربیت انسانهایی مفید تاکید دارد، ثمره آن تربیت انسانهایی است که شایستگی سروری برجهان را دارند.

وی بیان کرد: براساس سیاست‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب و هدفهای برنامه ششم توسعه که بر فراگیری مهارتهای اجتماعی و فضیلت های انسانی تاکید شده است، باید در این راستا حرکت گسترده‌تری داشته باشیم.

واعظ مهدوی بیان کرد: وجود مدرسه سعادت در استان بوشهر بیانگر این است که نگاه تعلیم و تربیت و فراگیری علم در این استان ریشه ای تاریخی و نهادینه شده است.

معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: مدرسه سعادت بعنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان بوشهر با عزم و اراده می تواند پربارتر از گذشته در مسیر پیشرفت و تعالی انسان‌ها گام بردارد و افتخارات جامعه را بار دیگر یادآوری کند.

وی تاکید کرد: افتتاح این مجموعه برای هویت بخشیدن به نظام تعلیم و تربیت در استان بوشهر است.

مدرسه سعادت در سال 1278 در استان بوشهر از سوی برادران سعادت تاسیس و بزرگان زیادی در آن به فراگیری علم و دانش پرداختند.

عملیات مرمت این مدرسه با یکهزار و 500 مترمربع زیربنا و یکهزار و 900 مترمربع فضای باز و 20 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 آغاز و پس از 18 ماه به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز