خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ثبت احوال کشور در کرج مطرح کرد؛

صدور بیش از 220 هزار کارت ملی هوشمند در ماه/آمادگی ثبت احوال کشور برای انتخابات پیش رو

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۳۰۹

رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان این که ماهانه بیش از 220 هزار کارت ملی هوشمند در کشور صادر می شود، از آمادگی ثبت احوال کشور برای انتخابات پیش رو خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید علیرضا آوایی روز یکشنبه در بازدید از اداره کل ثبت احوال استان البرز گفت: طرح صدور کارت شناسایی هوشمند ملی با بسیج امکانات و نیروی انسانی تا سه سال آینده به روز می شود که با توجه به این روند امیدواریم تا سال آینده شاهد رشد قابل توجهی درزمینه صدور کارت ملی هوشمند در کشور باشیم.

وی در ادامه با بیان این که صدورکارت هوشمند ملی نسبت به سایر خدمات سازمان به لحاظ زیرساختی متفاوت تر، پرهزینه تر و پیچیده تراست افزود: با برنامه ریزی های انجام شده درنظر داریم درسال آینده بیش از  15 میلیون کارت هوشمند ملی درکشور صادرشود.

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر سه میلیون نفر از افراد واجدالشرایط درکشور فاقد کارت شناسایی ملی هستند گفت: این افراد بالای  18 سال هستند که تاکنون برای دریافت کارت شناسایی ملی موقت و دایم اقدام نکرده اند.وی از این افراد خواست هر سریعتر برای دریافت کارت شناسایی ملی  اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان این که با احتساب ایرانیان خارج از کشور آمار جمعیت کشور تا شهریور سال جاری 79میلیون و 201 هزارنفر است از آمادگی ثبت احوال کشور برای انتخابات آتی خبر داد و خاطرنشان کرد: ثبت احوال یکی ازمجموعه هایی است که نقش مهمی در موضوع انتخابات دارد.

وی در ادامه با بیان این که ستاد انتخابات سازمان ثبت احوال کشور به تازگی فعال شده است گفت: بخشی از نیروهای ثبت احوال در استان ها به عنوان اعضای هیات اجرایی در انتخابات فعالیت می کنند.

وی در ادامه با بیان این که آموزش های لازم برای کارکنان ثبت احوال، ویژه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آغاز شده است افزود: در وزارت کشور به صورت منظم نشست های تخصصی در بخش انتخابات برای ارتقاء بخشی به این فعالیت ها پیگیری می شود.

آوایی در ادامه با بیان این که در حال حاضر بانک اطلاعاتی ثبت احوال کشور به صورت الکترونیکی به 160 هزارنقطه متصل است و 120 دستگاه دولتی از خدمات این مجموعه استفاده می کنند خاطرنشان کرد: اکنون بخش های ثبت اسناد، بانک ها، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها به راحتی از این بانک اطلاعات دریافت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به نگران کننده بودن آمار طلاق در کشور گفت: اکنون به ازای هر یک هزار ازدواج در کشور سه مورد به طلاق می انجامد.

وی در ادامه با بیان این که نرخ رشد جمعیت در کشور 1.56 درصد است  افزود:  بیشترین نرخ رشد مربوط به استان های سیستان وبلوچستان ، خراسان جنوبی و رضوی و کمترین گیلان، مازندران و مرکزی ست.

رییس سازمان ثبت احوال کشور، در ادامه با اشاره به بازدید های استانی از ادارات کل ثبت احوال گفت: هدف از این بازدید ارزیابی نحوه خدمت رسانی ، بررسی مشکلات و مسایل است و تلاش داریم این حضور ها بی فایده نباشد.

وی در پایان با بیان این که برنامه ثبت حوال کشور هدایت کمک ها و اعتبارات به سمت استان ها ست افزود: استان البرز به دلیل نوپا بودن مشکلات زیادی دارد و با توجه به اهمیت و جمعیت بالایی که دارد، می بایست باتمام توان و تلاش  برای رفع مشکلات این استان همت بگماریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز