خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مطرح کرد؛

افزایش چند درصدی در سامانه بارشی اخیر به میانگین بارش فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۵۲۶

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: میزان بارش تجمعی در استان از ابتدای سال آبی 192 میلیمتر است.

به گزارش ایلنا، سیاوش بدری افزود: طی جبهه بارندگی اخیر، بیش از 27 میلیمتر بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون به متوسط بارش استان فارس اضافه شده است.

 وی اضافه کرد: تاکنون 24 درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

بدری  گفت: در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه‌ لار با 69 میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنان عنوان کرد: تعداد 9 سد با مجموع گنجایش 2هزار و 936 میلیون متر مکعب دراستان فارس بهره‌برداری می‌شود که آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری  یکهزار و 382 میلیون متر مکعب یعنی 47 درصد است.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، 37درصد معادل 911 میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

 رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای  گفت: هر چند سامانه های بارشی اخیر در سال جدید کمک قابل توجهی به منابع آب استان فارس کرد، اما کماکان برای تامین آب در کلیه بخش ها از جمله شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و کشاورزی نیاز به  صرفه جویی در مصرف آب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز