خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

آب سد درودزن برای کشاورزی ۳ شهرستان فارس رهاسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۸۰

رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: با هدف آبیاری زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های زرقان، خرامه و مرودشت ۱۵۰ میلیون متر مکعب از آب سد درودزن ساعت ۶ صبح امروز رها سازی شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی دهقان پور افزود: این تصمیم با توجه به گزارش سازمان هواشناسی و شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس مبنی بر میزان بارندگی قابل پیش بینی و مقادیر آب در مخزن سد‌های درودزن و ملاصدرا، گرفته شد.

وی بیان کرد: آبگیری برای زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های خرامه و زرقان به ترتیب صورت می‌گیرد و در حوزه شهرستان مرودشت رها سازی آب بستگی به نظر شورای کشاورزی این شهرستان دارد و باید مسیرها، میزان و زمان رهاسازی آب در مسیر کانال‌های مختلف به شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس اعلام شود.

دهقان پور گفت: بر اساس مصوبات نشست کارگروه آب کشاورزی فارس، مسئولیت رهاسازی و مدیریت توزیع آب بر عهده شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس و نظارت بر حسن اجرای کار و پیشگیری از تخلفات بر عهده فرمانداران و شورای تامین سه شهرستان زرقان، خرامه و مرودشت است.

وی افزود: تعیین محل دریافت آب در این سه شهرستان بر عهده مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان است.

میزان اراضی آبخور حوزه سد درودزن ۴۶ هزار هکتار است که با توجه به بارندگی‌های مناسب در فصول پاییز و زمستان مردم منطقه مبادرت به کشت ۹۰ هزار هکتار گندم و جو در این محدوده کردند.

شهرستان‌های زرقان، خرامه و مرودشت به ترتیب در فاصله ۲۵، ۸۲ و ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز