خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌ کل هواشناسی استان:

دمای هوای استان مرکزی به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۶۸۹

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه دمای هوای در برخی از نقاط ین استان در ساعات بامداد و صبح فردا سه‌شنبه به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده غالب هواشناسی استان مرکزی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید است.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: بررسی‌ها حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر امروز دوشنبه در استان مرکزی است که موجب بارش یا رگبار باران و در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف می‌شود و این سامانه عصر امروز از استان عبور می‌کند و پس از آن دمای هوا کاهش می‌یابد.

وی به افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: در برخی مناطق به ویژه مناطقی از جنوب استان سرعت وزش باد طی ساعات آتی تا حدی افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس باید هنگام تردد در جاده‌ها و خیابان‌ها نکات ایمنی به شدت رعایت شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: به دلیل بارش نسبتاً شدید باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در تردد معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی و همچنین کاهش دید ناشی از بارش برف، احتمال کولاک برف و پدیده مه در جاده‌های مناطق سردسیر و کوهستانی و گردنه‌های استان به ویژه گردنه‌های زالیان و قاقان تا ساعات بعدازظهر امروز دوشنبه، هشدار نارنجی شماره یک این اداره‌کل معتبر است.

مرادی تصریح کرد: به دلیل کاهش دمای هوا تا صبح سه‌شنبه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی در مناطق سردسیر استان، هشدار زرد هواشناسی کشاورزی شماره 2 اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی صادر شده است. همچنین به دلیل ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه تا ساعاتی از روز جمعه، احتمال رگبار باران و برف و وزش باد در مناطقی از استان دور از انتظار نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز