خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد؛

باران و برف و کاهش دما در مسیر استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۵۳

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی و تحلیل آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی هوا نشان‌دهنده آغاز فعالیت سامانه بارشی در ساعاتی از امشب یکشنبه در این استان است و بارش‌ها در طی شب بیشتر به صورت باران و در برخی از ارتفاعات به شکل برف است.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: بارش‌ها در طی ساعاتی از فردا دوشنبه شدید پیش‌بینی شده که در مناطق سردسیر و کوهستانی گاهی به صورت برف است و همچنین در برخی مناطق به ویژه مناطقی از جنوب استان مرکزی سرعت وزش باد تا حدی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی از ساعات عصر و اوایل شب فردا دوشنبه از استان مرکزی عبور می‌کند و و با عبور آن دمای هوا در استان کاهش پیدا می‌کند، به طوری که دمای هوا در ساعات شب تا صبح سه‌شنبه در برخی از مناطق سردسیر استان به کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی سرمای شبانه هوا با شدت کمتری تا صبح چهارشنبه تداوم دارد. از سوی دیگر طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده عمده هواشناسی استان مرکزی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید است. همچنین به دلیل ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور در روز پنجشنبه، احتمال رگبار باران و برف و وزش باد در استان پیش‌بینی شده است.

مرادی تصریح کرد: بر این اساس و به دلیل بارش نسبتاً شدید باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در تردد معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی و همچنین کاهش دید ناشی از بارش برف، احتمال کولاک برف و پدیده مه در جاده‌های مناطق سردسیر، کوهستانی و گردنه‌های استان مرکزی به ویژه گردنه‌های زالیان و قاقان، هشدار نارنجی شماره یک اداره‌کل هواشناسی استان صادر شده است.

وی بیان داشت: همچنین به دلیل کاهش دمای هوا تا صبح سه‌شنبه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی در مناطق سردسیر استان، هشدار سطح زرد شماره 2 هواشناسی کشاورزی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی صادر شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی به میزان بارندگی‌های این استان در سال زراعی جدید اشاره داشته و تأکید کرد: در سال زراعی جاری از بازه زمانی ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون 153.1 میلیمتر بارندگی در استان به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز