خبرگزاری کار ایران

هشدار افزایش مصرف گاز در کرمانشاه در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۵۵۲

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه درباره افزایش مصرف گاز در روزهای آینده به دلیل افت دمای هوا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ناصر حسینی با اشاره به پیش‌بینی افت قابل توجه دمای هوای استان طی روزهای آینده و در پی آن افزایش مصرف گاز، گفت: برای تامین پایدار گاز بخش‌های مختلف به همراهی مشترکین نیاز داریم.

وی از وجود نزدیک به ۶۹۰ هزار مشترک گاز در استان یاد کرد که ۷۰ درصد آنها مشترکان بخش خانگی هستند و یادآور شد: با توجه به سهم بالای مصرف در بخش خانگی، اگر هر مشترک حتی یک مترمکعب مصرف گاز خود را کاهش دهد، رقم قابل توجهی خواهد شد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه مصرف کنونی گاز در استان کرمانشاه را با احتساب صنایع بزرگ از جمله نیروگاه‌ها، صنایع سیمان، فولاد و... روزانه حدود ۱۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: هرچقدر رو به جلو برویم، میزان مصرف افزایش خواهد یافت.

حسینی از پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف گاز در فصل سرمای امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: بسیار امیدواریم با طرح‌های تشویقی که در نظر گرفته شده همراهی خوبی از سوی مشترکان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مشترکان گاز می‌توانند تا سقف ۵۰۰ هزار تومان از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند شوند، تاکید کرد: با توجه به این طرح‌های تشویقی، وضعیت خوب تولید و ذخیره گاز، امیدواریم امسال تامین پایدار گاز را در فصل سرما شاهد باشیم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه به مشترکینی که در پلکان‌های بالای مصرف گاز خصوصا پلکان‌های یازدهم و دوازدهم مصرف هستند نیز هشدار داد که قیمت هر مترمکعب گاز مصرفی برای آنها پنج تا شش هزار تومان محاسبه خواهد شد که رقم قابل توجهی است.

حسینی با اشاره به اینکه فعلا محدودیتی در مصرف گاز صنایع پرمصرف اعمال نشده، خاطرنشان کرد: زمان اعمال محدودیت بسته به شرایط آب و هوا و مصرف مشترکین متفاوت است، اما معمولا از نیمه دوم آذرماه به بعد اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز