خبرگزاری کار ایران

در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت؛

خروج بیش از 17 هزار راس دام از مناطق چرا ممنوع قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۴۶۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در سال جاری بیش از 17 هزار و 780 راس دام غیرمجاز را از مناطق خارج کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری گفت: براساس قانون چرای دام در مناطق تحت حفاظت محیط زیست ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: ماموران یگان حفاظت مواردی که خارج از فصل چرا، بدون پروانه چرا و بیش از حد ظرفیت پروانه وارد اراضی ملی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شده بودند از مناطق خارج کرده و متخلفین این حوزه را به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی معرفی کردند.

وی تصریح کرد: ورود دام‌های غیرمجاز برای تعلیف در منطقه حفاظت شده آسیب‌های سنگینی به منطقه وارد خواهد کرد و مردم محلی حاشیه مناطق تحت مدیریت نیز متضرر خواهند شد و منجر به افزایش فرسایش مرتع، نابودی پوشش گیاهی و مهمتر از همه انتقال بیماری از دام اهلی به حیات وحش می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: چرای زودهنگام در اوایل فروردین که برف روی زمین دیده می‌شود در کوهپایه‌ها انجام می‌شود و چرای دیرهنگام در پاییز که دام دیر از مرتع خارج می‌شوند؛ به عبارتی زمین فرصت زایش ندارد و بدین جهت بیشتر گیاهان مرغوب علوفه‌ای در آستانه انقراض هستند یا از بین رفته‌اند.

طاهری گفت: از دامداران درخواست می‌شود قبل از اعمال قانون با رعایت حدود از انتقال دام‌های خود به  این مناطق خودداری کنند؛ زیرا از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست بدون هیچ اغماضی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز