خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری عنوان کرد؛

توانمندی اقشار روستایی و عشایری قزوین با برگزاری جشنواره‌های تخصصی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۴۰

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: دغدغه توانمندی اقشار روستایی و عشایری به عنوان یک برنامه مهم در دفتر امور روستایی استانداری قزوین دنبال می‌شود که یکی از موارد آن برگزاری همین جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های روستایی و عشایری است.

به گزارش ایلنا، لیلا غریب گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌های روستایی و عشایری تقویت زنجیره تولید و شبکه سازی محصولات بومی و محلی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد نیز همواره در برگزاری جشنواره‌ها در کنار دفتر روستایی همکاری داشتنند که بر اساس بررسی بیشتر معلوم شد این رویدادها با استقبال و بازار بسیار خوبی همراه بوده است.

غریب با بیان اینکه ۷۵ درصد از نسل گذشته ما روستایی بودند، ادامه داد: افرادی که در جشنواره‌های روستایی و عشایری شرکت می‌کنند درحال احیای سنت‌های دیرینه هستند و هنر و دسترنج نیاکان را در عصر حاضر به منصه ظهور می‌رسانند.

این مسئول با بیان اینکه دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، ادامه داد: در این جشنواره‌ها قرار شده تا تمام ابعاد اجتماعی آشکار شود و لذت زندگی روستایی را به مردم نشان دهیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: دومین جشنواره روستایی و عشایری که با آیین ۵۰ به در همراه شده است آداب و رسوم ما آیین شکرگزاری در همه روستاها برگزار می‌شود و مردم به این آیین مذهبی و اجتماعی پایبند هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز