خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

دریافت زکات در قزوین 27 درصد افزایش پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۸۵۱

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در سال جاری از برنامه پیش بینی شده ۱۰۱ درصد و از عملکرد سال گذشته ۲۷ درصد بیشتر است.

به گزارش ایلنا، ناصر ظاهری با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد در سال جاری گفت: برگزاری جشن گلریزان در سطح بخش‌ها و روستاها و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات موجب شد تا بتوانیم بیش از پیش در میان مردم حاضر شویم و زکات را تبیین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برگزاری همایش زکات در روستای پیریوسفیان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته است چراکه این همایش در مسجدی برگزار شد که از محل زکات احداث شده است.

وی افزود: آغاز احداث واحدهای مسکونی برای نیازمندان در حسن آباد نیز یکی دیگر از دستاوردهای سال جاری است چراکه زمین این پروژه از محل زکات بوده و واحدهای احداثی هم با کمک خیران در حال احداث است، البته به زودی شاهد بهره‌برداری این واحدها و تحویل ان به نیازمندان و محرومان خواهیم بود.

ظاهری عنوان کرد: جلسات زکات در استان، شهرستان و بخش‌ها و روستاها برگزار شده به طوری که ۱۳۸ جلسه در سطح روستاها برگزارشده تا بتوانیم با تبیین امر مهم زکات را فرهنگ سازی کنیم، همچنین جلسه توجیهی برای کارشناسان و مسئولان زکات در بقاع متبرکه برگزار شد.

وی با اشاره به عملکرد صورت گرفته خاطرنشان کرد: براساس برنامه پیش‌بینی شده بیش از ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات برای استان قزوین مقرر شده بود که با تلاش‌های انجام شده تا ۱۵ اسفند ماه بیش از ۴۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: ۲۹ درصد از زکات جمع‌آوری شده که بیش از ۱۴ میلیارد تومان است را زکات واجب، ۱۸ میلیارد تومان را زکات مستحبی و بیش از ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را زکات فطریه و کفارات تشکیل می دهد.

وی اعلام کرد: بیش از ۴۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که بیش از ۴۱ میلیارد تومان برای امور محرومان در زمینه امور معیشتی، مسکن محرومان، لوازم ضروری زندگی و ... صرف شده و مابقی هم در زمینه اجرای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

ظاهری یادآورشد: شایسته است جمع‌آوری زکات فطریه در سال جاری هم همانند سال‌های گذشته زیرنظرشورای زکات و صندوق‌ها ممهور به آرم این شورا باشد تا در اسرع وقت به دست نیازمندان واقعی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز