خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۴۴۰۰ فروشگاه یزد در طرح کالابرگ الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۹۰

مشارکت ۹۷ درصد خانوارهای یزدی در طرح فجرانه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان این که ۱۸۶ هزار و ۴۳۱ خانوار در این استان مشمول طرح فجرانه هستند، گفت: ۹۷ درصد خانوارهای یزدی مشمول طرح فجرانه در ۴۴۰۰ فروشگاه کالاهای خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا فلاحتی در نشست خبری طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه، اظهار داشت: از اردیبهشت سال گذشته طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اجرا شد و طبق قانون باید یارانه‌ها در قالب کالابرگ الکترونیکی به مردم عرضه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم این طرح به صورت نقدی شروع شد و در سال گذشته پس از تکمیل زیرساخت‌ها ابتدا در چند استان و پس از آن در تمامی استان‌ها اجرای این طرح شروع شد.

وی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از بهمن امسال آغاز شد و به مدت سه ماه اجرایی خواهد شد گفت: هدف از اجرای این طرح، خرید ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نیاز خانوار به ویژه کودکان و نوجوانان و سلامت آنها بوده است.

فلاحتی ادامه داد: در طرح فجرانه مبلغ ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا ۷ واریز می‌شود که در صورت خرید از مجموع کالاهای مشمول طرح، این مبلغ به عنوان مابه‌التفاوت خرید اقلام به حساب فروشندگان واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ارتباط با فروشگاه‌های مربوط به این طرح گفت: از اسفند سال ۱۴۰۱ که طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور اجرا شد تا به الان، چهار هزار و ۴۰۰ فروشگاه در سطح استان یزد در این طرح مشارکت کردند و دستگاه پوز مربوط به خرید این طرح در این مکان‌ها نصب شده است.

وی پیک مراجعات خانوارها به فروشگاه‌ها را ۲۳ بهمن تا ۲۹ بهمن دانست و گفت: در ۲۳ بهمن ۵ هزار و ۴۷ خانوار به فروشگاه‌های طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کردند که این تعداد در ۲۹ بهمن به ۱۷ هزار خانوار رسید.

فلاحتی در ارتباط با تخلفات فروشگاه‌ها با بیان اینکه با فروشگاه‌های متخلف برخورد می‌شود ادامه داد: در این ایام ۱۶۵ فروشگاه اقدام به تخلف کردند که همه آنها نسبت به این طرح آشنایی کامل داشتند و به همین دلیل دستگاه پوز تمامی این فروشگاه‌ها قطع شد.

وی اضافه کرد: البته عملکرد فروشگاه‎ها از طریق سامانه بررسی و فروشگاه‎های متخلف به صورت هوشمندانه پس از ۲۴ ساعت از طرح خارج می‎شوند.

فلاحتی در پایان نیز خاطرنشان کرد: قطعاً تخلفات و انحرافاتی نیز همچنان وجود دارد ولی نظارت بر این حوزه توسط وزارت اصناف و اتاق اصناف،‌ رصد بازار و تامین کالا از طریق جهادکشاورزی و در حوزه تامین زیرساخت‌ها ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز