خبرگزاری کار ایران

نرخ‌های جدید نان در یزد تا پایان هفته اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۹۷۹

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد آخرین افزایش نرخ نان در استان را مربوط به سال ۱۴۰۰ خواند و اعلام کرد: نرخ جدید که براساس میانگین قیمت نان در استان‌های همجوار تهیه شده تا پایان هفته جاری و پس از تایید وزارت کشور اعلام و اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدعلی شاه حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت حدود ۱۲۰۰ واحد نانوایی در استان، اظهار داشت: سختی کار، ساعت کار طولانی و دستمزد پایین نانوایان باعث شده ۳۰ تا ۴۰ درصد نیروی کار فعال در نانوایی‌های استان به سایر صنایع مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث شده تا نیروهای کار دیگر استان‌ها با فرهنگ‌های متفاوت به این حوزه ورود کنند افزود: آخرین افزایش نرخ نان در استان مربوط به سال ۱۴۰۰ است و نانوایان خواستار همسان سازی عرضه نرخ نان در استان شده اند.

این مسئول ادامه داد: براساس بخشنامه دولت، کارگروه‌های آرد و نان دارای عقب‌ماندگی نرخ نان در استان ها می‌توانند نسبت به متناسب سازی نرخ نان اقدام کنند و در همین راستا نیز کارگروه آرد و نان استان با تهیه میانگین قیمت نان در استان‌های همجوار، پیشنهاد مورد نظر خود جهت افزایش نرخ نان در استان را به وزارت کشور جهت تایید ارسال کرده که امیدواریم تا پایان هفته اعلام و اجرایی شود.

شاه‌حسینی تاکید کرد: نان یک کالای استراتژیک و اساسی در سبد غذایی مردم از قدیم تاکنون بوده است لذا دولت‌ها همواره به آن نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و دولت فعلی نیز برای حمایت از این بخش، ضمن ثابت نگه داشتن قیمت آرد، ۴۰ درصد قیمت نان را در قالب یارانه به نانوایان پرداخت می‌کند که در مورد نانوایان یزدی تاکنون براساس نرخ نان در سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی بخش نان شامل هوشمندسازی توزیع آرد و پخت نان از سوی دولت، گفت: حدود ۳۰ پارامتر در قیمت‌گذاری نان لحاظ می‌شود که اصلی‌ترین آنها قیمت آرد، دستمزد نیروی انسانی، اجاره و سرمایه‌گذاری و سایر هزینه‌های تحمیلی به این بخش است.

معاون استاندار تاکید کرد: قطعاً افزایش نرخ نان در استان همراه با تشدید نظارت‌ها در این بخش برای ارائه نان کیفیت به دست مردم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز