خبرگزاری کار ایران

توسط ستاد انتخابات استان قزوین صورت گرفت؛

اعلام نتایج خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۹۰۰

ستاد انتخاباتی استان قزوین نتایج ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری آیت الله علی اسلامی با ۱۵۷ هزار و ۵۷۵ رای و آیت الله حسین مظفری با ۱۳۹ هزار و ۴۸۱ رای به عنوان منتخبان استان برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی و از حوزه انتخایه قزوین، البرز و آبیک سالار ولایتمدار با ۶۰ هزار و ۲۹ رای و فاطمه محمدبیگی با ۵۲ هزار و ۷۵۴ رای به عنوان نمایندگان منتخب وارد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

در حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج، روح الله عباسپور با ۲۲ هزار و سه رای حایز رتبه نخست شد و به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه شهرستان تاکستان، عباس بیگدلی با ۲۳ هزار و ۷۰۳ رای منتخب این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

جمعیت کل واجدان حضور در انتخابات مجلس در استان قزوین ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر بود که از این تعداد ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و همچنین ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن بودند.

شهرستان آبیک ۷۳ هزار و ۹۴۲ نفر، آوج ۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و ۱۱۴ نفر، بویین زهرا ۹۶ هزار و ۳۹۱ نفر، تاکستان ۱۳۹ هزار و ۵۰۹ نفر و قزوین ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ نامزد واجد شرایط رای هستند.

جمعیت رای اولی های استان قزوین ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر است که ۲۴ هزار و ۸۹۹ نفر آن پسر و ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر را دختر تشکیل می‌دادند.

میزان مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی حدود ۴۰ درصد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز