خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبرداد؛

انصراف ۳۰۶ داوطلب نمایندگی مجلس فارس از رقابت‌ انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۵۰۲

بیشترین انصراف با ۴۲ نفر مربوط به حوزه انتخابی شیراز و زرقان است

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: ۸۸۸ نفر در فارس کاندیدای مجلس شورای اسلامی شدند که تاکنون ۳۰۶ نفر انصراف دادند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی گفت: بیشترین انصراف با ۴۲ نفر مربوط به حوزه انتخابی شیراز و زرقان و کمترین هم ۷ نفر در حوزه سپیدان و بیضا است.

وی ادامه داد: ۵۸۲ نفر هم اکنون کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند.استان فارس ۱۵ حوزه انتخابی و ۱۸ نمایده در مجلس شورای اسلامی دارد؛۳ میلیون و ۷۰۳ هزار نفر در استان، واجد شرایط رأی دادن هستند، که از این تعداد ۱۴۶ هزار نفر برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: ۳ هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در استان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیش بینی شده است.اسماعیل قزل سفلی افزود: تعرفه‌ها چاپ و مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شده است که به تفکیک حوزه‌های انتخابیه توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: ۳ میلیون و ۷۰۳ هزار نفر در استان، واجد شرایط رأی دادن هستند، که از این تعداد ۱۴۶ هزار نفر برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس: در انتخابات پیش رو، نیازی به درج مهر در شناسنامه‌ها نیست و هم‌استانی‌های می‌توانند با به همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و همچنین گذرنامه به شعب اخذ رأی مراجعه در بزرگترین فعالیت اجتماعی و سیاسی سال ۱۴۰۲ نقش‌آفرینی کنند.

قزل سفلی گفت: انتخابات نیمه الکترونیک برگزار می‌شود و احراز هویت مراجعه‌کنندگان به شعب اخذ رأی به‌صورت برخط است و مابقی فرآیند‌ها به‌صورت دستی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: انتخابات تمام الکترونیکی تنها در ۴ حوزه انتخابی برگزار می‌شود و بر اساس اعلام دستگاه‌های متولی در استان فارس حوزه انتخابی تمام الکترونیکی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز