خبرگزاری کار ایران

فقط احزاب و گروه‌های قانونی می‌توانند لیست انتخاباتی ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۶۸

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شهرستان همدان درباره فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی در انتخابات گفت: براساس ماده ۸ قانون انتخابات مجلس، احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را اعلام کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، مسلم مخفی اظهار کرد: این اجازه برای آن دسته از جریان‌هایی است که در حوزه انتخابیه خود بیش از یک نماینده دارند، در غیر این صورت هیچ حزب و گروهی نمی‌تواند لیستی اعلام کند.

وی یادآور شد: احزاب و گروه‌های فعال در این زمینه، لازم است در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند بنابراین ماده ۸ قانون انتخابات و تبصره‌هابی ذیل آن را به دقت مطالعه کنند.

فرماندار همدان اضافه کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه باشد این است که براساس ماده ۵۵ آیین‌نامه اجرایی انتخابات، صرفاً احزاب و جریان‌های سیاسی دارای مجوز از کمیسیون موضوع ماده ۱۰ قانون نخوه فعالیت احزاب می‌توانند نسبت به انتشار لیست اقدام کرده و هر گروه و جمعی که بنا به سلایق و علاقمندی‌های خود دور هم جمع شدند نمی‌توانند لیست منتشر کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فهرست‌های انتخاباتی هر حوزه باید مجزا بوده و پیش از انتشار باید توسط دبیرکل حزب استانی یا نماینده قانونی آن، ابتدا در اختیار فرمانداری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز