خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد خبرداد؛

خارج شدن ۱۳ روستای سادات محمودی دنا از تنش آبی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۸۶۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از خارج شدن ۱۳ روستا از مجموعه دهستان‌های سادات محمودی شهرستان دنا از تنش آبی خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " اُمید صالحی" در حاشیه کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای دهستان سادات محمودی در شهرستان دنا گفت: در دهستان سادات محمودی ۱۳ روستا دارای تنش آبی بود، برای مدیریت این شرایط، دُبی آب را از ۱۸ به ۳۵ لیتر بر ثانیه رساندیم که در بهبود دسترسی مردم این مناطق به آب شرب پایدار اثر خوبی داشت.

وی با بیان اینکه در حدود دو سال اخیر اقدامات خوبی را برای توسعه و تکمیل آبرسانی در مناطق مختلف شهری و روستایی مد نظر داشته‌ایم، اظهارداشت: در جهاد آبرسانی، ۱۰۷ روستا را با اعتباری بالغ بر ۲۱۷ میلیارد تومان تکمیل کردیم که ۲۳ هزار نفر از ۳۶۱ کیلومتر خط لوله و هزار و ۳۰۰ متر مکعب مخزن ایجاد شده در این پروژه‌ها، بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سفر اول ریاست جمهوری به این استان، بیش از ۵۷ کیلومتر در یاسوج اصلاح شبکه و ۴۰ میلیارد تومان برای شبکه فاضلاب شهرستان چُرام تخصیص داده شد.

صالحی، به چالش آبی روستای بنستان از توابع شهرستان دنا هم اشاره و تصریح کرد: برای حل این موضوع دو راهکار هست، ابتدا انتقال آب از ۱۲ کیلومتری این منطقه که ۴۰ میلیارد اعتبار برای خط انتقال و‌ ایستگاه پمپاژ نیاز دارد و دیگری از چشمه‌ای که حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد و برای تکمیل چرخه آبرسانی از این محور نیز تقریباً ۲۰ میلیارد تومان لازم است.

وی گفت: ۲۵۰۰ متر لوله متناسب با نیاز خط انتقال این پروژه موجود است که با تأمین اعتبار لازم، ‌ایستگاه پمپاژ و مخزن لازم نیز احداث و لوله مورد نیاز فراهم می‌شود.

صالحی افزود: عمده مشکل ما در این مناطق، در بهار و تابستان است که این مشکلات به دلیل افزایش مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، دامداری و باغداری است.

"سیدجواد هاشمی مهر" معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در حاشیه این آئین گفت: امروز بیش از ۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان در شهرستان دنا داشتیم که بخشی از خدمات نظام به مردم شریف این منطقه است.

وی افزود: خواسته‌های مردم بسمت و سوی فناوری‌های نو سوق داده شده و این یعنی حرکت ما برای ایجاد خدمات و زیرساخت‌ها روند خوبی را طی می‌کند اگرچه باید بر سرعت این حرکت‌ها افزوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز