خبرگزاری کار ایران

معاون دادسرای عمومی و انقلاب فارس تاکید کرد؛

اقدامات خارج از ضابطه منجر به حادثه در ساختمان‌های ناایمن اطلاع‌رسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۸۶۱

معاون صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: اگر اقدامی خارج از ضابطه و بر اساس روابط خاص منجر به حادثه در ساختمان‌های ناایمن شود، از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم ابراهیمی در ​چهارمین جلسه کارگروه اجرای بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها با حضور اعضا این کارگروه در شیراز برگزار شد با تأکید بر اینکه تدابیر لازم برای رفع هر گونه خطر باید اندیشیده شود، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید تکالیف قانونی خود در راستای پیشگیری از رخ دادن خطرات در شهر شیراز را انجام دهند و در صورتی که دستگاهی انجام وظایف قانونی خود را نادیده بگیرد، باید تذکر دریافت کند.

 وی با بیان اینکه قانون برای همه قانون است و هیچ استثنایی وجود ندارد، گفت: اگر اقدامی خارج از ضابطه و بر اساس روابط خاص منجر به حادثه در ساختمان‌های ناایمن شود، از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در مدیریت بحران‌های شهری بیان کرد: سرعت عمل در همه فرایند‌ها باعث می‌شود امیدواری برای نجات افراد از آسیب در برابر حوادث بیشتر شود.

اقدامات خارج از ضابطه منجر به حادثه در ساختمان‌های ناایمن اطلاع‌رسانی می‌شود

روح‌الله خوشبخت تصریح کرد: فراهم شدن همه عواملی که باعث کاهش زمان و افزایش سرعت دسترسی به شریان‌ها و ساختمان‌ها می‌شود، باید در دستور کار دستگاه‌های زیر مجموعه کارگروه قرار گیرد.

در این جلسه همچنین هر یک از اعضا گزارش‌هایی از وضعیت موجود، دلایل رخ دادن حوادث بزرگ مانند پلاسکو و مواردی از این قبیل ارائه و اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند.

چهارمین جلسه کارگروه بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها با 16 دستور کار در راستای اهداف پیشگیرانه و حفاظت از جان شهروندان به تصویب رسید و مقرر شد انجام هر یک از موارد به تصویب رسیده از سوی کارگروه رصد شود. بر اساس این بند از ماده 55 قانون شهرداری‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت شهری به کارگرفتن تدابیر موثر برای حفظ شهر از خطر بنا‌ها و سازه‌های خطرناک و به طور کلی رفع خطر از هر نوع اشیا آسیب زا برای سلامت شهروندان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز