خبرگزاری کار ایران

دبیرکل عصائب اهل الحق:

الکاظمی به وظیفه خود عمل نکرد/ قانون‌شکنان باید مجازات شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۷۶۴

قیس الخزعلی با انتقاد شدید از عملکرد فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در حوادث روز دوشنبه، تأکید کرد که اگر با قانون‌شکنان برخورد نشود بار دیگر قانون را خواهند شکست.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست نیوز، دبیرکل عصائب اهل الحق با انتقاد شدید از عملکرد فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در حوادث شب گذشته، تأکید کرد که اگر با قانون‌شکنان برخورد نشود بار دیگر قانون را خواهند شکست.

قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق، گفت که آنچه شب گذشته در بغداد گذشت عبارت بود از حضور گروه‌های مسلح در اکثر استان‌های مرکز و جنوب که از انواع سلاح استفاده کردند و شهروندان را به وحشت انداختند و میدان‌های نفتی در استان‌های بصره و ذی‌قار را محاصره و اقتصاد کشور و نیز زائران امام حسین(ع) را تهدید کردند به نحوی که اگر ادامه یافته بود برپایی مراسم اربعین ممکن نبود.

او گفت که دشمنان داخلی و خارجی و چهره‌ها و رسانه‌های خاص و شناخته‌شده‌ای بر آتش فتنه می‌دمیدند و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز به مسئولیت خود در حفظ امنیت و ثبات عمل نکرد و شاهد آن بودیم که فرمانده کل مسلح هیچ نقشی بر عهده گرفت و آنچه رخ داد عملا شبیه روزهای حمله داعش به بغداد بود و نیروهای امنیتی فقط نظاره‌گر ماجرا بودند چون دستور لازم برای برخورد به آنها صادر نشده و هدف این بود که وضعیت به آشوب بکشد تا ادامه فعالیت دولت به وضع کنونی توجیه پیدا کند.

دبیر کل عصائب اهل حق گفت که آنچه رخ داد تلاش برای انقلاب و کودتا علیه کل نظام حکومت به جز رئیس قوه مجریه بود که از این تلاش مستثنا بود.

الخزعلی افزود که وضعیت کنونی کشور بسیار نابه‌سامان است و نه پارلمانی وجود دارد نه دولتی و تأکید کرد که هرچه سریع‌تر باید پارلمان تشکیل جلسه دهد و دولت بر اساس چارچوب‌های قانونی تشکیل شود و مسائل را به صورت ریشه‌ای حل کند.

او گفت که مسئله فراتر از یک اختلاف سیاسی شده و به حد تهدید زندگی مردم رسیده است و افزود که گروهی که بابت قانون‌شکنی مجازات نشود بار دیگر قانون را خواهد شکست.

الخزعلی همچنین مراجع تقلید را موجب اطمینان خاطر در کشور و با بصیرت‌ترین و داناترین افراد به منافع ملت و کشور دانست.

وی از نیروهای امنیتی کشور به ویژه الحشد الشعبی که موجب حفظ کشور شدند قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز