خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

مصرف نمک در البرزی‌ها 2 برابر میزان مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۶۵

رئیس دانشگاه با اعلام آغاز پویش تغذیه سالم در البرز گفت: مصرف نمک در البرزی ها 2 برابر میزان مطلوب است.

به گزارش ایلنا از البرز، شهرام صیادی در ارتباط با ضرورت تغذیه سالم، اظهار کرد: اصلاح سبک زندگی به ویژه داشتن شیوه غذایی سالم یک راهکار مهم و اولین قدم برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند فشارخون و دیابت است. 

وی ادامه داد: پویش ملی تغذیه سالم همزمان با سراسر کشور از 1 لغایت 15 بهمن ماه در البرز با دو شعار "انتخاب همه نمک کم ، اما تصفیه شده یددار "و "ازکودکی تاپیری ،لبنیات دوست سلامتی " آغاز می شود. 

صیادی با بیان اینکه میزان نیاز  نمک  در فرد سالم ، حدود 3 تا 5 گرم در روز (نصف قاشق مرباخوری) است،  افزود: حداقل مصرف روزانه نمک در البرز  9.52 گرم یعنی 2برابر میزان مطلوب است.  تبلیغات زیادی برای استفاده از نمک های غیر تصفیه و بدون ید با عناوین نمک های دریا ،رنگی و.. می شود که همه این ها باعث به خطر افتادن دستاوردهای 20ساله کنترل و پیشگیری بیماری ها و عقب ماندگی های ناشی از کمبود ید در فرد می شود. 

رئیس دانشگاه ادامه داد: شیر و لبنیات سالم از مواد ضروری در سبد غذایی روزانه افراد است  . تنها 7.7درصد از مردم استان البرز  به صورت روزانه به میزان مطلوب از شیر و لبنیات استفاده می کنند. طبق جدیدترین اطلاعات  مرکز آمار ایران  در سال 1396 مصرف شیر در افراد 15 سال  و بیشتر در هفته  به طور متوسط 3.66 لیوان و در سال 1399 ، 2.8 لیوان گزارش شده  است واین درحالی است که روزانه 2تا3لیوان شیر ولبنیات باید در رژیم غذایی افراد استفاده شود.

وی افزود: چنانچه افراد به میزان مناسب شیر و لبنیات مصرف نکنند درآینده با مشکلات فشار خون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی های متعدد استخوانی وکوتاهی قد نسل جدید روبرو می شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز