خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد؛

24 اقدام شاخص دانشگاه علوم پزشکی البرز در 24 ماه دولت سیزدهم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در آستانه هفته دولت 24 اقدام شاخص در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی، فناوری، دانشجویی و غذا و دارو که طی دو سال دولت سیزدهم انجام شد، تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، شهرام صیادی در آستانه هفته دولت با اشاره به اقدامات شاخص در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، اظهار کرد: این دانشگاه با بررسی نتایج ارزیابی عملکرد  59 دانشگاه علوم پزشکی ارزیابی شونده در  سراسرکشور، مقام نخست را کسب کرد.  

وی با اشاره به کسب  رتبه  برتر  دانشگاه علوم پزشکی البرز در ارزیابی عملکرد سال 1400در جشنواره شهید رجایی 1401 که از بین 65 دستگاه استان البرز انجام شد، افزود: این دانشگاه همچنین از نظر شاخص دقت نظارت و اعتبار بخشی درمان؛ صدور مجوزهای IRC در بخش غذا و دارو و در مرکز تحقیقات بیماریهای غیر واگیر دانشگاه در بین مراکز تحقیقاتی ارتقاء سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور  مقام نخست را کسب کرد.

صیادی با عنوان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق به کسب  رتبه سوم  کشوری در بحث واکسیناسیون کرونا شد، گفت: بیش از  5 میلیون و 200 هزار دز واکسن کرونا از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان البرز تزریق شد و این در حالیست که پوشش مطلوب و بیشتر از 95 درصدی واکسیناسیون جاری  و عمومی کودکان در استان البرز انجام شد. 

صیادی از توسعه 45 هزار متر مربعی فضای درمانی، بهداشتی و آموزشی دانشگاه البرز در دولت سیزدهم یاد کرد و تصریح کرد: بیمارستان 260 تختخوابی شهید حاج قاسم  سلیمانی فردیس تکمیل و راه اندازی شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: طی دو سال گذشته، تکمیل اسکلت و پیشرفت 35 درصدی بیمارستان  یکصد تختخوابی کمالشهر و تکمیل اسکلت و پیشرفت 45 درصدی بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان طالقان نیز انجام شد.  

صیادی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی در دولت سیزدهم از احداث و تجهیز ساختمان جدید دانشکده پزشکی؛ ارتقای100 درصدی برگزاری برنامه ها  و همایش های جوانی جمعیت؛ رشد  19 درصدی درصدی میزان تخت فعال؛ افزایش رشته های تحصیلی دانشگاه به 34 رشته  و افزایش اعضای هیات علمی به 311 نفر؛ افزایش انجمن های علمی دانشگاه  به 14 و کانون های دانشجویی به 17 مورد؛ افزایش سرانه فضای فیزیکی دانشجویی و فرهنگی از 40 متر به 92 مترمربع؛ نام برد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: انجام بیش از 30 هزار بازرسی از 4100 مرکز تحت پوشش و انجام بیش از 5500 اقدام قانونی؛ صدور بیش از 35 هزار پروانه و مجوز در بخش غذا و دارو؛ افزایش تعداد شرکت های فناور از 4 مورد به 33 مورد؛ راه اندازی دو مرکز درمان ناباروری دولتی در سطوح درمانی سه و دو در استان؛ راه اندازی  12 پایگاه اورژانس و  6  مرکز خدمات جامعه سلامت و  2 پایگاه سلامت و در نهایت، قرار گرفتن 4 عضو هیات علمی دانشگاه در لیست دانشمندان یک درصد برتر جهان از جمله 24 عملکرد 24 ماهه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز