خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

تکرار 17 ساله وعده‌ها در کارخانه آی تی آی / صبر 1000 خانوار از عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان لبریز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۳۹

به گفته تعدادی زیادی از بازنشستگان کارخانه مخابراتی راه دور ایران (ITI) وعده های مختلف مسیر پرداخت بازنشستگان این کارخانه وارد مرحله تازه‌ای شده است و این موضوع باعث می‌شود روند پرداخت دو سال به تعویق بیفتد.

به گزارش ایلنا، شرکت مخابرات راه دور ایران، به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های واگذار شده در سال ۸۳ در حالی به بخش خصوصی واگذار شد که با خصوصی شدن آن، کارگران برای دریافت مطالبات‌شان کماکان مشکلات زیادی دارند.

نزدیک به ۱۳۰۰ نفر کارگر بازنشسته این کارخانه هنوز مزایا، دستمزد و سنوات خود را دریافت نکرده‌اند و ۱۲۵ نفر نیز بدون‌ دریافت حقوق قانونی خود چشم از دنیا بستند.

وعده هایی که عملیاتی نشد 

رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی در تشریح آخرین اقدامات انجام گرفته برای بازنشستگان این کارخانه می‌گوید: از زمان سفر رئیس قوه قضاییه به شیراز مقرر شد که شرکتی جهت راه اندازی این مجموعه سرمایه گذاری کند، این اقدام عملیاتی نشد و به رغم قولی که مسئولان مبنی بر واریز مطالبات دادند؛ ما هم به تمام خانواده های بازنشسته ها وعده دادیم که مطالباتشان طی دو ماه واریز می‌شود که بعد از گذشت این مدت همچنان این وعده ها عملیاتی نشده است.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه تشکیل کنسرسیوم با مشارکت شرکت های آسیا تک، آی تی ام سی و ستاد اجرائی فرمان از دیگر برنامه هایی بود که مقرر شد با شکل گیری آن مطالبات بازنشستگان هم پرداخت شود، می‌افزاید: به رغم اینکه تفاهمنامه‌ای در حضور همه مسئولان ارشد استان و رئیس جمهور به امضا رسید و تمام بازنشستگان را امیدوار کرد اما بعد از گذشت سه ماه از امضا این تفاهمنامه پیگیری های ما و استاندار فارس به نتیجه قابل لمسی نرسیده است.

تکرار 17 ساله وعده‌ها در کارخانه آی تی آی / صبر 1000 خانوار از عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان لبریز است

رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی در ادامه با بیان اینکه شرکت هایی که در این کنسرسیوم حضور دارند هنوز هیچ اقدام عملی جهت راه اندازی این بخش انجام نداده‌اند، ادامه می‌دهد: این اتفاقات روز به روز بازنشستگان آی تی آی را سر خورده و نا امید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام نگرانی‌ها را به مسئولان ارشد استان اعلام کرده‌ایم و هیچ کدام از قول ها عملی نمی‌شود، می‌گوید: تمام همکاران و بازنشستگان از عدم پرداخت مطالبات خسته شده‌اند.

گلایه بازنشستگان از نمایندگان مجلس و مدیران استان

رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی با بیان اینکه به رغم تلاش‌های فراوان استاندار فارس اما همواره بازنشستگان آی تی آی از بعضی از نمایندگان مجلس، مدیران و مدیر کل اداره کار گله‌مند هستند، تاکید می‌کند: جهت تحقق مطالبات بازنشستگان آی تی آی نیاز است تا نمایندگان مجلس و مدیر کل اداره کار مستقیم به این موضوع ورود کنند.

وی ادامه می دهد: اگرچه دو رئیس قوه مجریه و قضاییه مصوبه جهت پرداخت مطالبات بازنشستگان دادند اما هنوز هیچکدام اجرایی نشده است و هنوز بعد از 17 سال از گذشت موضوع نمی‌دانیم که اشکال کار در کجاست؟

تکرار 17 ساله وعده‌ها در کارخانه آی تی آی / صبر 1000 خانوار از عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان لبریز است

مصوبه ای که هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است

رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی با بیان اینکه بیش از 17 سال همواره به دنبال مطالباتمان هستیم، می‌افزاید: با توجه به اینکه پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی از دست مسئولان استان خارج است اما دارا بودن مصوبه از بالاترین مقام قضایی و اجرایی کشور هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است.

شمشیری با بیان اینکه وعده‌های مختلف  مسیر پرداخت بازنشستگان را وارد یک مرحله تازه می‌کند که باعث می‌شود روند پرداخت دو سال به تعویق بیفتد، می‌افزاید: با توجه به اینکه بازنشستگان آی تی آی امسال امید به دریافت مطالباتشان داشتند.

رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی با اشاره به اینکه مسئولان آی تی آی می‌توانند از محل فروش ساختمان‌ها و ملک مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند، یادآور می‌شود: بارها دیده‌ایم که استاندار فارس تلاش زیادی جهت پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی انجام داده است اما نمی دانیم چرا این موضوع به نتیجه نمی‌رسد و در بعضی از شرایط به تنهایی مسائل را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 126 نفر از بازنشستگان آی تی آی بدون دریافت ذره‌ای از مطالبات فوت کرده‌اند، بیان می‌کند: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که از وزرای مربوطه سئوال کنند و علت عدم پرداخت این مطالبات را جویا شوند.

تکرار 17 ساله وعده‌ها در کارخانه آی تی آی / صبر 1000 خانوار از عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان لبریز است

چشم 1000 خانوار به پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به رغم پیش روی مناسب جهت تشکیل کنسرسیوم و در گام بعد پرداخت مطالبات بازنشستگان تغییر و تحولات در ستاد اجرایی باعث شد تا ادامه مسیر متوقف شود، می‌گوید: مسئولان استان باید تلاش‌شان را جهت حل مشکل به کار بگیرند.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه تمام مجموعه ها باید این موضوع را به صورت جد پیگیری کنند، بیان می‌کند: یک الی دو بار به مخبر  معاون اول رئیس جمهور جهت حمایت و کمک به بازنشستگان آی تی آی نامه ارسال شده است که هنوز نتیجه‌اش مشخص نیست.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه متاسفانه پرداخت نکردن مطالبات بازنشستگان آی تی آی یک معضل به شمار می‌رود، می‌افزاید: عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان حدود 1000 خانوار را درگیر کرده است که حل مشکلات این بخش باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ نیز بازنشستگان کارخانه مخابراتی راه دور ایران (ITI) تجمعی در مقابل استانداری فارس برای پیگیری مطالبات شان انجام گرفت؛ در این تجمع برخی افراد با پلاکاردهایی که در دست داشتند خواستار پرداخت مطالبات ۱۷ ساله خود بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز