خبرگزاری کار ایران

رفع خطر معدن لویه رودبار مستلزم همکاری جدی منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۳۹

مدیرکل صمت گیلان گفت: مشکلات خطر احتمالی معدن لویه رودبار با همکاری جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری رفع خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رودبار، تیمور پورحیدری در بازدید سرزده از معادن شهرستان رودبار با حضور در معدن سنگ لاشه لویه گفت: مخاطرات معدن لویه مستلزم همکاری جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی با هشدار بر فعالیت اصولی و صحیح معدنکاران و رعایت نکات فنی در استخراج و برداشت مواد معدنی، افزود: با توجه به سابقه رانش این معدن؛ برای پیشگیری از سقوط قطعات سنگی و مواد معدنی، ایجاد پلکان و دیواره برای ادامه فعالیت معدن سنگ لاشه لویه الزامی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه ساختار معدن لویه رودبار رانشی است افزود: برای پیشگیری ازمخاطرات و اقدامات اصلاحی علمی مسئول فنی و کارشناسان تخصصی منابع طبیعی و اداره راهداری بایداین مهم را در اولویت کار خود قرار دهند.

پورحیدری، فعالیت ایمن در عرصه واگذاری معدن را از تکالیف قانونی همه معدنکاران دانست و تصریح کرد: ۱۰۸ معدن مختلف در گیلان فعال است و نظام مهندسی معدن به عنوان یک نهاد نظارتی تخصصی بخش معدن وظیفه دارد از طریق مسئول و ناظر فنی مستقر خود در معادن مداوم نحوه فعالیت و رعایت نکات ایمنی استخراج را پایش و نظارت و در صورت کوتاهی مسئول فنی معدن، وی را به شورای انتظامی معادن معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز