خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی ملی استان در حوزه منابع طبیعی وارد سامانه کاداستر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۵۴

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۵۶ هکتار از اراضی ملی لرستان در حوزه منابع طبیعی؛ تثبیت؛ صدور سند و وارد سامانه کاداستر شد.

به گزارش ایلنا، بهروز دریکوند در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه حدنگاری (کاداستر) اراضی ملی استان در حوزه این اداره کل طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به طور کامل انجام شد ، اظهار داشت : حدنگاری اراضی ملی در سال ۹۳ اجرایی و قرار شد ظرف هفت سال به اتمام رسد که در سال های نخست اجرا به دلیل مشکلات تجهیزاتی و زیرساختی پیشرفت چندانی نداشت.

وی افزود:‌ طی ۲ سال گذشته این مهم در لرستان انجام و ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۵۶ هکتار از اراضی ملی لرستان در حوزه منابع طبیعی؛ تثبیت؛ صدور سند و وارد سامانه کاداستر شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان کاهش زمین خواری را از مزایای مهم حدنگاری اراضی برشمرد و گفت: با این اقدام پنجره واحد مدیریت زمین بین دستگاه های مرتبط ایجاد و صدور استعالامات تسهیل می شود به نحوی که صدور برخی استعلامات از یک سال به یک روز رسیده است.

دریکوند با اشاره به فعالیت پنجره واحد زمین در لرستان طی سال آینده ادامه داد:‌ هرگونه تخریب یا تغییر کاربری زمین در این سامانه پیش بینی شده و قابل شناسایی است.

وی گفت : مجوز پد بالگرد و امکانات لازم برای استفاده در زمان اطفای حریق در استان اخذ شده ولی همچنان منتظر صدور مجوز استفاده از بالگرد هستیم و مقرر شده است برای این مهم بالگرد اجاره شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز