خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

کره جنوبی رتبه اول سرمایه گذاری در خراسان رضوی را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۰۶۳

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاران کشور کره جنوبی در ۹ ماه گذشته از سالجاری، رتبه نخست سرمایه‌گذاری خارجی در این استان را از آن خود کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید حامد حسینی اظهار کرد: عمده سرمایه گذاری صورت گرفته در این مدت توسط سرمایه گذاران کشور کره جنوبی با سهم ۷۹ درصدی و در حوزه صنعت محقق شده است.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاران کشور چین با ۱۲ درصد، ایرانیان مقیم خارج با سه و نیم درصد و اتباع کشور افغانستان با ۲ درصد در رتبه های بعدی سرمایه گذاری خارجی استان خراسان رضوی قرار دارند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در این مدت ۴۹ طرح با ارزش ۷۷۳ میلیون و سه دهم دلار بوده است، افزود: این تعداد امسال با افزایش ۶۴۱ درصدی در میزان سرمایه گذاری خارجی و افزایش ۱۳۶ درصدی در تعداد طرح سرمایه گذاری خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

وی اظهار کرد: بیشترین میزان سرمایه گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش صنعت به میزان ۶۸۴ میلیون و سه دهم دلار انجام شده است.

حسینی افزود: سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ارتباطات با ۴۷ میلیون و هشت دهم دلار، کشاورزی با ۲۸ میلیون و ۹ دهم دلار، ساختمان با ۱۰ میلیون و ۲ دهم دلار و خدمات و گردشگری با ۲ و ۲ دهم میلیون دلار به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: از نظر تعداد طرحهای سرمایه گذاری خارجی در استان، بخش صنعت و معدن با ۲۹ طرح سرمایه گذاری، رتبه نخست را به خود اختصاص داده و بخش کشاورزی با هشت طرح، حمل و نقل و ارتباطات با ۶ طرح، ساختمان با چهار طرح و گردشگری با ۲ طرح در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: به طور کلی کشور افغانستان با دارا بودن ۶۲ درصد سرمایه گذاران خارجی در استان، رتبه نخست را از نظر تعداد سرمایه‌گذار و نیز از نظر تعداد طرح سرمایه گذاری خارجی ۵۵ درصد طرح ها را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز