خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

سهم ۵٩ درصدی افغانستانی ها در سرمایه گذاری خارجی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۷۱۷

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از سهم ۵٩ درصدی افغانستانی ها در سرمایه گذاری خارجی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رضا خواجه نائینی در جمع خبرنگاران افزود: ۱۸۵ ملک مازاد متعلق به دستگاه‌های دولتی این استان به ارزش ۱۹.۶ همت (هزار میلیارد تومان) شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۴۷ ملک به ارزش ۵۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیدگی نهایی شده و پاسخ استعلامات آنها آمده است که از این شمار تنها یک ملک به وسعت هشت هزار متر و ارزش کارشناسی شده پایه ۱۷ هزار میلیارد ریال متعلق به شرکت برق خراسان رضوی، آماده اعلام عمومی برای مزایده است.

وی بیان کرد: روند بررسی و صدور مجوز مزایده برای ۴۶ ملک مازاد دیگر در حال انجام است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی ۷۳۵ میلیون دلاری استان طی سال جاری افزود: این میزان سرمایه گذاری در قالب ۳۷ طرح در خراسان رضوی انجام شده است.

وی گفت: خراسان رضوی رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری از نظر تعداد و میزان مبلغ سرمایه گذاری را کسب کرده است.

خواجه نائینی با بیان اینکه سرمایه گذاری ۹۲ طرح به ارزش ۸۵ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی انجام شد، ادامه داد: این میزان ۲۹۹ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ بوده است که در قالب ۵۸ طرح تعریف شد.

وی اظهار کرد: ۵۹ درصد سهم سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی به سرمایه گذاران کشور افغانستان تعلق دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: چین با ۱۳ درصد و آلمان و بلژیک با سه درصد در جایگاه بعدی سرمایه گذاری خارجی استان قرار دارند.

وی ۶۲ درصد سرمایه‌گذاری‌های امسال را مربوط به بخش صنعت و معدن دانست و ادامه داد: ۱۴ درصد مربوط به بخش حمل و نقل، ۱۱ درصد مربوط به بخش کشاورزی، هشت درصد مربوط به بخش ساختمان و پنج درصد مربوط به بخش خدمات بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز