خبرگزاری کار ایران

ضرورت برنامه ریزی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۶۸

در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری پنجره واحد سرمایه‌گذاری خراسان رضوی بر ضرورت برنامه ریزی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری در استان تاکید شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، باهدف تصمیم گیری در خصوص راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری که ایده راه اندازی آن را چندماه قبل شهردار مشهد به عنوان راهکاری مهم برای انسجام بخشی و افزایش سطح سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی ارائه داد، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری این مجموعه باحضور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، شهردار مشهد و دیگر مسوولان در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در این جلسه، ضمن تاکید بر اهمیت راه اندازی پنجره واحد و یکپارچه سرمایه‌گذاری استان، نمایشگاه بین المللی را دارای پتانسیل های بسیار بالایی دانست و اظهار داشت: با تاکید شهردار و تایید اعضای شورای اسلامی شهر، درصدد آن هستیم با راه اندازی این ایده ارزشمند، نمایشگاه بین‌المللی را به هاب تجاری شرق کشور و همچنین هاب تجاری منطقه تبدیل کنیم.

سعید صیفی با اشاره به فعالیت‌های های گسترده نمایشگاه بین‌المللی مشهد درحوزه های داخلی و خارجی، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این مجموعه حرکت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت پرداختن به موضوعات اقتصادی است.

وی اضافه کرد: در منشور گام دوم انقلاب، رهبر انقلاب تاکید ویژه‌ای بر استفاده از پتانسیل جمعیت ۶۰۰ میلیونی ۱۵ کشور همسایه دارند که ما نیز برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص داریم.

صیفی با اشاره به اینکه مدیریت زمان در مقوله مهم جذب سرمایه‌گذاربسیار اهمیت دارد، یادآورشد: نمایشگاه بین‌المللی به لحاظ جغرافیایی موقعیت استراتژیکی خوبی دارد که ساختمانی هم در ابتدای ورودی این مجموعه برای استقرار پنجره واحد پیش بینی شده که تا سه ماه آینده ساخت آن به اتمام رسیده و با حضور و استقرار نمایندگان حوزه‌های مرتبط با سرمایه گذاری استان به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه برای توسعه شهر و استانمان نیازمند همراهی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم، گفت: باتوجه به اهمیت موضوع سرمایه گذاری در استان و ضرورت داشتن مجموعه ای برای تسهیل این امر مهم، ایده تشکیل پنجره واحد و یکپارچه سرمایه‌گذاری را در مشهد و در محل نمایشگاه بین‌المللی، باتوجه به شرایط خوب و استراتژیک این مجموعه، ارائه دادیم که با استقبال خوب استاندار خراسان رضوی، شورای اسلامی شهر ودیگر مجموعه های مرتبط به ویژه دادگستری استان مواجه شدیم.

قلندرشریف بابیان اینکه درحوزه پنجره واحد نگاهمان صرفا پرداختن به مدیریت شهری نیست، افزود: در جلساتی که با تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی داشتیم تعداد قابل توجهی از آنها انتقاداتی را به فرآیندها و مسیرهای تحقق سرمایه‌گذاری داشتند که گاها منجر به انصراف آنها از ادامه راه می‌شد، لذا با هدف تجمیع خدمات مورد نیاز در مسیر تحقق یک سرمایه گذاری موثر، به این فکر افتادیم که امیدواریم با همراهی جدی همه متولیان امر ،شاهد راه اندازی این مجموعه مهم در نمایشگاه بین‌المللی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه اقتصاد پاشنه آشیل هر جامعه ای است، گفت: وقتی رهبر انقلاب سالهاست دغدغه جدی در حوزه اقتصادی دارند و با انتخاب شعارهای مرتبط این دغدغه را به وضوح بیان داشتند، وظیفه همه متولیان امر است که باجدیت برای تحقق منویات رهبری تلاش کنند.

حسن موحدیان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری قصد تولی گری دراین حوزه راندارد اما با احساس نیازی که داشته ،برنامه ریزی نموده تا با قدرت دراین مقوله مهم مشارکت کند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه اهمیت اقتصاد و سرمایه گذاری همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده ،گفت: اقتصاد شاه کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه است.

حجت‌الاسلام خلیلی با تاکید براینکه تسهیل امورات مرتبط بامردم اهمیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری دراستان خراسان رضوی با وجود میلیون ها زائر سالیانه، طرحی بسیار لازم و ضروری است که باید همه حوزه های مرتبط پای کار تحقق آن بیایند.

وی افزود: پنجره واحد باید مجموعه ای برنامه محور ،اثرگذار جریان ساز در حوزه سرمایه‌گذاری ورفع مشکلات این حوزه باشد تا بتواند اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی راجلب و اتفاقات بزرگی رارقم بزند.

وی بر ضرورت استفاده از بخش خصوصی در این مجموعه تاکید کرد و گفت:اگر این کار محقق شود، بزرگترین کار در استان اتفاق خواهد افتاد و اهمیت ویژه‌ای دارد.

خلیلی با بیان اینکه دستگاه قضایی هم با قوت و با هدف رفع مشکلات موجود و تسهیل و تسریع در امر سرمایه گذاری درکنار این مجموعه جدیدالتاسیس خواهد بود،تصریح کرد: برای موفق بودن این مجموعه، نیاز به شناسایی کامل ظرفیت های سرمایه گذاری در استان و ارائه آن به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز