خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

میز فرهنگ روستا در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۵۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جای میز فرهنگ روستا در روستاهای شهرستان تاکستان و دیگر شهرستان‌ها خالی احساس می‌شود و لذا در این خصوص با مدیرکل روستایی استانداری طرح بحث خواهیم کرد تا آن را راه‌اندازی کرده و از آن حسن استفاده را داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، صبح امروز جمعی از فرهنگ دوستان و هنرمندان رشته های مختلف هنری با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با وی دیدار و در خصوص مسائل مختلف هنری گفت‌وگو کردند.

حسین براتی در این نشست گفت: به زودی به فضل الهی به شهرستان تاکستان خواهیم آمد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات فرهنگی هنری موجود در این شهرستان قرار خواهیم گرفت تا بتوانیم قدمی برداشته که سبب تقویت حوزه  فرهنگ و هنر این شهرستان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: اولویت برنامه قرارگاه شهید آوینی این است که طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری بیشتری در خارج از مرکز استان طراحی و اجرا شود.

وی عنوان کرد: بحث ایجاد فرهنگ‌سرا، حمایت از تعزیه، نشر و نمایش در شهرستان تاکستان باید در جلسه‌ای با حضور ما، فرماندار، شورای شهر  و شهردار تاکستان مطرح شود تا با هم‌افزایی دستگاه‌ها بتوان خدمتی بیش از آنچه اکنون است، رقم بزنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نظر داریم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شهرداری‌ها حداقل یک سالن سینما در هر شهرستان ایجاد شود و سعی داریم این سالن را چند منظوره در نظر بگیریم بگونه‌ای که صرفا مختص سینما و پخش فیلم نباشد و بتوانیم برای دیگر رشته‌های هنری نیز از آن بهره‌مند شویم.

براتی بیان کرد: خلاء اتاق فکر کودک در حوزه فرهنگ و هنر نیز در استان احساس می‌شود؛ اگر بخواهیم در حوزه کودک خلق سرمایه اجتماعی و آتیه پروری کنیم باید به این حوزه زمین مانده در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز