خبرگزاری کار ایران

در فاز دوم جهاد آبرسانی؛

آبرسانی به 140 روستا در سطح استان قزوین کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۲۷۰

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: براساس تفاهم‌نامه فاز دوم جهاد آبرسانی که با کمک سپاه انجام می‌شود وفاز اجرایی آن آغاز شده، 140 روستا در سطح استان از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در نشستی با حضور سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین و داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، تفاهم‌نامه فاز دوم پروژه‌های تأمین آب آشامیدنی روستاهای این استان، موسوم به پروژه‌های جهاد آبرسانی عملیاتی ابلاغ و وارد فاز اجرایی شد.

سردار رفیعی آتانی در این نشست گفت: اجرای این طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی صورت‌می‌گیرد که ممکن است بخش خصوصی توان و ظرفیت مناسب را نداشته‌باشد و سپاه در این راستا صرفاً به‌دنبال انجام سریع و با کیفیت خدمت به مردم محروم این روستاها است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تأکید کرد: اجرای این پروژه‌ها باید متناسب با برنامه زمانی باشد تا قول و قرارمان با مردم سر جا بماند و در این صورت است که شیرینی خدمت به کام مردم می‌نشیند و رضایت پروردگار را به‌دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین هم به تشریح فازهای پروژه‌های جهاد آبرسانی استان پرداخت و گفت: فاز اول طرح جهاد آبرسانی در ۹۶ روستای استان و در ذیل 5 مجتمع آبرسانی شامل مجتمع‌های الموت، قاقازان، ضیاءآباد ۱ و ۲، فارسجین و ماهین با مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان در حال اجرا است.

داراب بیرنوندی فاز دوم را نیز مشتمل بر ١۴٠ روستا و با مبلغ قرارداد ۹۰۳ میلیارد و 500 میلیون تومان دانست که بر طبق آن جمعیتی معادل 90 هزار و 244 نفر، شامل 28 هزار و 272 خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی شرح عملیات فاز دوم را نیز شامل حفر ۱۴ حلقه چاه عمیق، ١۶ حلقه چاه دستی، به‌سازی ۵٨ دهنه چشمه، احداث ١١٠ باب مخزن به ظرفیت 31 هزار و 800 مترمکعب و نیز احداث ٢۴٣ کیلومتر خط انتقال و ۹۷ کیلومتر شبکه داخلی برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز