خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

توانمندسازی واحدهای تولیدی هدف استراتژیک اتاق بازرگانی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۶۸۲

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: ما در اتاق بازرگانی به عنوان یک هدف استراتژیک دنبال جذب سرمایه‌گذار برای توانمندسازی واحدهای موجود تولیدی هستیم.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی طرح تهیه و تدوین سند راهبردی توسعه سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات استان در استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی عبدیان در ابتدای این نشست گفت: به دلیل فقدان جامعه آماری مناسب در سطح استان، ما در اتاق بازرگانی قزوین درحال تدوین آمارهای کلی و نهایی کالاهای استراتژیک تولید شده با چهار مقیاس استانی، کشوری، منطقه‌ای و جهانی هستیم و بزودی این آماربه منظور ایجاد جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در دسترس نهادهای اجرایی و فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: باتوجه به توانمندی‌های استان قزوین در زمینه تولیدات کاشی و سرامیک، شیشه، فولاد و بعضی از محصولات کشاورزی ما باید آمارهای کاملا علمی و دقیق برای ارائه به سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شاهد نگاه مثبت استاندار به اتاق بازرگانی هستیم؛ اما متاسفانه گاهی اوقات به نظر می‌رسد دستگاه‌های اجرایی هر برنامه‌ای که تمایل دارند را اجرا می‌کنند و در لحظات آخر، بخش خصوصی را با خودشان همراه می‌سازند؛ درحالی که اگر هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط اقتصادی استان  اتفاق بیافتد؛ شاهدخروجی مناسب در این زمینه‌ها خواهیم بود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین اظهار کرد: برای توانمندسازی واحدخای تولیدی از ظرفیت‌هایی همچون دیدارهای هفتگی با ریاست اتاق بازرگانی ایران و حضور در اتاق مشترک  بازرگانی ایران و عربستان برای معرفی سرمایه‌گذاران به پتانسیل‌های متنوع  استان قزوین استفاده می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی قزوین و اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان درزمینه تهیه و چاپ کتاب‌های توانمندی‌های استان، رسالت این دو نهاد را حمایت از سرمایه‌گذاران با ارائه مشوق‌های قانونی و توانمندی‌های ویژه استان قزوین برشمرد.

علی رحمانی افزود: درخواست‌های زیادی از ما مبنی بر دریافت سند توسعه سرمایه‌گذاری استان صورت می‌گیرد و ما باید با همکاری تمامی نهادهای مرتبط در حوزه سرمایه‌گذاری، یک پکیج مناسب، به‌روز و با درنظرگرفتن حساسیت‌های استان درحوزه‌هایی همچون گردشگری، مسکن، خدمات شهری و سایر موارد برای ارائه به سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز