خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اردبیل:

مکتب شهادت پایه گذار تمدن بزرگ اسلامی در جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۶۹۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مکتب شهادت پایه گذار تمدن بزرگ اسلامی با نگرش توحیدی در عالم بشریت است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در مراسم گرامی داشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در مسجد قدس اردبیل در سخنانی اظهار کرد: به شهادت رساندن زائران عزیز و مظلوم مرقد پاک سردار دل‌ها در روزی که زمین و زمان معطر به عطر حضرت صدیقه شهیده سلام الله علیها و سلاله پاکش امام راحل بود، نشان از استیصال و درمانگی دشمن در مقابل اقتدار ملت ایران و نیز هراس از مکتب پرافتخار شهید سردار سلیمانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: بر خلاف تصوردشمن که گمان می کند با شهادت رساندن افراد ناامیدی را در جامعه ترویج می دهند، ما مردم ایران اسلامی عاشق مکتب شهادت به فرموده مولای متقیان حضرت علی (ع) شهادت را موطن شکر و نشاط و دستیابی به بشارتو سعادت می دانیم.

وی معنویت و خداباوری را شاخصه اصلی مکتب شهادت عنوان کرد و افزود: شهدای ایران اسلامی با تاسی از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به معنویت و خداباوری رسیده و به تحقق وعده الهی ایمان داشته و در این مسیر چپر افتخار قدم نهاده و جان خود را در راه دین و کشور فدا کرده اند.

حجت الاسلام جعفرزاده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تجسم واقعی رضایت الهی عنوان کرد و گفت: تمام صحبت ها و سیره و منش سردار شهید سلیمانی در راستای تحقق وعده الهی و رضایت الهی بود و این اصلی ترین خصیصه و نشانه بارز مردان الهی در جبهه مقاومت و مبارزه با دشمن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود:  انتخابات از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است لذا باید برای خدا و در راستای تحقق ارزش های اسلام و انقلاب باشد.

حجت الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: باید کاندیداها، طرفداران و مسئولین اجرایی انتخابات با هدف رضایت الهی به فعالیت بپردازند و در این صورت است که هدف غایی که همان پیشرفت و آبادانی کشور و حفظ جایگاه مقدس شهدا و حراست از ارزش ها و آرمان های انقلاب حاصل خواهد شد.

وی افق نگاه شهدا را افق تمدن توحیدی عنوان کرد و گفت: شهید در مکتب آزادی بخش خود تحقق جامعه دینی را منوط به نگرش توحیدی دانسته و در این راه تمام آزاد اندیشان دنیا را مخاطب قرار داده و در راستای نجات جامعه بشری پایه گذاری تمدن بزرگ اسلامی با تمام شاخصه های تمدنی را سرلوحه مسیر خود قرار داده است.

در مکتب سردار شهید سلیمانی اتحاد بین کشور های منطقه  راه برون رفت از مشکلات داخلی است

حجت الاسلام جعفرزاده وحدت و همبستگی بین مذاهب شیعه و سنی را از دیگر خصیصه های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: سردار شهید سلیمانی درس آموز مکتب کربلا بوده و هیچگاه بین ادیانی و تفرقه افکن صحبت نکرده و همواره در راستای اتحاد بین شیعه و سنی و همبستگی بین مردم تلاش کرد و در این مسیر با افتخار به شهادت رسید.

وی افزود: شهید سلیمانی راه حل مشکل داخلی را در داخل ایران جستجو نکرد بلکه حل مسائل منطقه را راهکار اصلی در برون رفت از مشکلات داخلی می دانست چرا که عمده مشکلات بودجود آمده در داخل ایران زائیده عدم وفاق و اتحاد کشور های منطقه است و با همدلی و وحدت در این کشورها بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل سازش را ذلت و خواری برای یک کشور عنوان کرد و گفت: خط مقاومت در مقابل سازش و تسلیم است و هر جامعه ای که به سازش تن دهد دچار ذلت و خواری خواهد شد و این میان مسیر سرخ شهادت و مقاومت نجات بخش بشریت از ذلت است.

در ادامه این مراسم مداحی انجام شد و در پایان از مداح اهل بیت حاج طاهر قلندری که در سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در محضر رهبر معظم انقلاب مداحی کرده بود با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز