خبرگزاری کار ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

پروژه راه آهن شهرکرد یکی از پروژه های پیشران استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۵۱

راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از جمله طرح‌های پیشران و از خواسته‌های اصلی مردم استان است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حیدری در بازدید از پروژه راه آهن مبارکه به سفید دشت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پروژه راه آهن شهرکرد یکی از پروژه های پیشران است که تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت این استان دارد.

وی افزود: در سفر اول ریاست جمهوری مبلغ هزار میلیارد تومان و در سفر دوم مبلغ سه هزار میلیارد تومان جهت پروژه راه آهن به استان اختصاص داده شد. 

حیدری با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری سالهاست منتظر افتتاح این پروژه هستند بیان کرد: با تزریق اعتبار به لطف الهی سرعت انجام این پروژه بیشتر شده است و درآینده ای نزدیک راه آهن شهرکرد افتتاح می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به علت کوهستانی بودن مسیر راه آهن مبارکه به سفید دشت ۱۵ تونل در این مسیر پیش بینی شده است و بیشتر این تونل ها بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

پل های متعدد در مسیر راه آهن طراحی شده که تعداد ۹پل از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: پروژه ریلی در استان چهارمحال و بختیاری یک پروژه مهم و اثر گذار در جنبه بار و مسافر است.

عباس خطیبی با اشاره به اینکه غریب به هشتاد درصد این پروژه در مناطق کوهستانی است افزود: سازه های سنگینی در این محور اعم از تونل ها و پل ها ی متعدد ساخته می شود.

وی بیان کرد: در این محور کوهستانی ۱۵ دستگاه تونل و دو کیلومتر پل های خاصی را داریم که پیشرفت بالایی را دارند.

خطیبی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه های مهمی است که تا پایان دولت سیزدهم به پایان می رسد بیان کرد: چهارمحال و بختیاری ۲۵ امین مرکز استانی است به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز