خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

سرقت در اولویت کارهای شورای تامین شهرستان‌های قزوین قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۱۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: در شورای تامین شهرستان‌ها همه فرمانداران و بخشداران به عنوان مسئولان تامین بخش‌ها و شهرستان‌ها باید با مشارکت تمام دستگاه‌هایی که در حوزه امنیت مسئولیت دارند، موضوع سرقت را در اولویت امور و دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش ایلنا، علی فولیان گفت: چنانچه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت امور قرار گیرد، بسیاری از جرایم، نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه اتفاق نمی‌افتد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره به آمار فزاینده جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اضافه کرد: همه دستگاه‌ها در کاهش معضلات اجتماعی مسئولیت دارند و باید با بهره‌گیری از ابزارهای پیشگیرانه و برنامه‌ریزی‌های جامع، دقیق، هدفمند و سازمان یافته در این حوزه و همکاری بین بخشی و فرابخشی و استفاده از تمام ظرفیت‌های اجتماعی در جهت کاهش نرخ جرایم و آسیب های اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در ادامه تصریح کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مکلف است که با تمرکز بر جرایم، دعاوی، نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و مسائل و اختلافات اولویت‌دار استان و با پیش‌بینی درست و شناخت دقیق و علمی از بسترها و عوامل شکل‌گیری نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی؛ راهکارهای موثر و علمی را اتخاذ و شرایط تحقق آن را مطالبه کند. 

وی ادامه داد: این شورا همچنین وظیفه دارد ضمن ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های مسئول در حوزه پیشگیری از وقوع جرم؛ طرح‌ها و برنامه‌های کارساز و موثر را با هدف کنترل و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی تهیه و تدوین کرده و با مشارکت دسته جمعی کلیه دستگاه‌های مسئول در حوزه پیشگیری در جهت اجرای آن اقدام کنند. 

این مقام قضایی با اشاره به فراوانی جرم سرقت به عنوان اولین جرم مطرح در استان عنوان کرد: قریب به یک سوم زندانیان استان تحت محکومیت این بزه در زندان به سر می‌برند.

این مقام قضایی ضمن اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه بر اصل محدود و ممنوع بودن بازداشت موقت؛ یادآور شد: همانگونه که این مقام ارشد قضایی بارها در خصوص برخورد قاطع در مقابله با جرایم خشن، سرقت و جرایم اخلال در نظم عمومی تاکید دارد، نباید اجازه دهیم که مجرمانی که تعدد جرم سرقت دارند، آزاد باشند؛ چرا که اینگونه افراد در زمان آزادی مجدداً مرتکب این بزه می‌شوند.

این مقام مسئول در ادامه به منظور پیشگیری از جرم سرقت در استان بر تشکیل کارگروه ویژه جلب محکومان متواری تاکید و اضافه کرد: کارگروه ویژه جلب محکومان متواری با همکاری، مشارکت و هماهنگی پلیس پیشگیری، زندان و دادسرا به منظور شناسایی و جلب آن دسته از محکومینی که حکم محکومیت آن‌ها قطعی شده اما به هر علتی در دسترس نیستند، در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز