خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

احیای ۱۵ رشته بومی و اصالت دار صنایع‌دستی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۴۰

مدیرکل میراث‌ فرهنگی مازندران گفت: ۱۵ رشته بومی و اصالت دار مازندران که در حال منسوخ شدن بود، مجدد احیا شد.

به گزارش ایلنا، حسین ایزدی در جلسه شورای اداری که با حضور معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اداره کل مازندران برگزار شد، بابیان اینکه صنایع‌دستی مازندران جزء ۵ صنایع‌دستی اولویت‌دار کشور شناخته‌شده است، گفت: ۱۵ رشته بومی و اصالت دار مازندران که در حال منسوخ شدن بود، مجدد احیا شد.

ایزدی با اشاره به اینکه مازندران با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در همه مقوله‌ها دارد باید ویژه موردتوجه قرار گیرد، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مازندران در همه زمینه‌ها استفاده مطلوب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه مازندران به‌ عنوان مقصد گردشگری معرفی‌ شده است، گفت: مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهد، اما تخصیص اعتبارات آن استانی است که باید برای این امر برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

ایزدی به مصوبه و تشکیل کارگروه زیربنایی توسط معاونت عمرانی استانداری مازندران اشاره کرد.

وی افزود: ۱۰ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۲۰۹ نفر شب اقامت در سامانه جانا ثبت و همچنین ۲۴ هزار و ۱۵۲ گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های رسمی استان اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به طرح جامع گردشگری که در حال تدوین است اشاره کرد و افزود: طرح جامع گر گردشگری مازندران در حال تدوین است که پس از اجرا به‌صورت یک بسته آماده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

ایزدی با اشاره به تأکیدات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بازسازی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی و محور‌های اصلی، خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی ساماندهی شد و روند اجرایی احداث واحد‌های جدید در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز