خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

در برنامه هفتم توسعه، بافت های فرسوده از مزایا و حمایت های مناطق محروم برخوردار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۷۷

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بیش از ۳ هزار هکتار بافت های فرسوده استان از مزایا و حمایت های مناطق محروم در برنامه هفتم توسعه برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد آئینی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری البرز که روز یکشنبه ١٠ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه بصیرت، اظهار کرد: با توجه به رویکرد وزیر محترم راه و شهرسازی، شهرداری ها شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی هستند بنابراین تعامل سازنده می تواند عامل مهمی در پیشبرد اهداف بویژه در بازآفرینی شهری باشد. 

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت راه و شهرسازی نوسازی مسکن در بافت فرسوده مهم و بلکه مهمتر از نهضت ملی مسکن است و جای خرسندی دارد که این نگاه در استان البرز نیز حاکم است.

آئینی گفت: نکته کلیدی و مهم، ایجاد تدابیر لازم جهت همسو و همگام سازی اهداف نهضت ملی مسکن با نوسازی بافت های فرسوده است.

وی افزود: وظیفه اصلی ستادهای بازآفرینی شهری استانداردسازی مسکن به متوسط پایداری مسکن در همان شهر است و در مراحل بعدی کاهش فقر و محرومیت و بهبود شرایط زندگی و گسترش قابلیت ها و دارایی های ساکنان محلات هدف محسوب می‌شود. 

معاون وزیر گفت: اگر حادثه ای طبیعی همانند زلزله رخ دهد، خسارات بسیار زیادی به پلاک های ناپایدار و بافت‌های فرسوده وارد می کند.

وی افزود: بر این باور هستیم که اگر برخی هزینه ها از اکنون توسط شهرداری ها و دستگاه های مسئول صورت گیرد، خسارات جانی و مالی در بحران ها و مخاطرات طبیعی به مراتب کاهش می یابد.

آئینی با تاکید بر ضرورت آموزش مداوم، گفت: از شهرداران انتظار می رود قوانین و مقررات نوسازی بافت های فرسوده و سند ملی بازآفرینی را مورد مطالعه دقیق قرار دهند.

وی افزود: کار ویژه ای در البرز برای اولین بار در کشور صورت گرفته و در محله های هدف بیش از ۲ هزار بسته و دیدار چهره به چهره برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص نوسازی بافت های فرسوده صورت گرفته که این ابتکار قابل تقدیر است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید ساکنان بافت های ناکارآمد و فرسوده را به مرحله تصمیم گیری برسانیم.

وی با بیان اینکه تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال، امکاناتی را فراهم کرده که باید مورد مطالعه و اجرا قرار گیرد، افزود: بر این اساس اسناد عادی در سکونتگاه های غیررسمی به سند مالکیت تبدیل می شود و می توانند از مزایای بسیاری همچون نوسازی و تسهیلات برخوردار شوند.

آئینی گفت: لایحه ساماندهی اراضی تصرفی از سوی وزارت راه و شهرسازی به دولت تقدیم شده و با رویکرد مردم محور درصدد تعیین تکلیف این اراضی هستیم. 

وی افزود: برای طرح کلید به کلید با ارائه تخفیف های ویژه با کاهش تراکم در بافت ها و ساماندهی مناطق هدف همراه است.

این مسئول گفت: در برنامه هفتم توسعه حتی اراضی فاقد بنا در بافت های فرسوده مشمول معافیت های تعیین شده، می شوند.

وی افزود: بیش از ۳ هزار هکتار بافت های فرسوده استان از مزایای مناطق محروم در برنامه هفتم توسعه برخوردار می‌شوند. 

آئینی گفت: تمامی طرح های حمایتی، تخفیف ها، تسهیلات و... در نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده نیز لحاظ می شود. 

وی در پایان افزود: ۲ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی استان البرز اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز