خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین:

نوسازی محله هادی آباد قزوین نباید به سفره‌ای برای سودجویان تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۱۷۳

رئیس شورای شهر قزوین گفت: برای اینکه نوسازی محله هادی آباد به سفره‌ای برای سودجویان بدل نشود، نخستین اقدامی که پس از تصویب این طرح در شورای شهر، انجام می‌دهیم برگزاری چند نشست با مردم این محله و تشریح زوایای مختلف طرح است.

به گزارش ایلنا، علی فرمانی با اشاره به تصویب طرح ارایه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده هادی آباد گفت: اولین موضوع مورد هدف در نوسازی کالبدی محله هادی آباد آسایش، رفاه و انتفاع مردم محله از اجرای این طرح است.

رئیس شورای شهر قزوین عنوان کرد: در جلسات اخیر صحن علنی شورا دو لایحه پیرامون نوسازی بافت فرسوده هادی آباد مطرح شد که اولین مورد درخصوص ساخت مسکن در بافت فرسوده هادی آباد با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در زمینی به مساحت ۷۸۷۹ مترمربع و در قالب ۳۱ قطعه حدود ۲۵۰ متری بود که این لایحه به تصویب رسید.

فرمانی افزود: همچنین لایحه دوم نیز پیرامون ارایه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده و خروج از ریز دانگی بافت به منظور رونق ساخت و ساز در بافت ناکارآمد هادی آباد بود که این تسهیلات شامل صدور رایگان پروانه ساختمانی، تامین پارکینگ محلی، تخفیف حداکثری در صدور پایان‌ کار ساختمانی، تخفیف حداکثری در انشعابات و تسهیل در واگذاری آن‌ها، ایجاد بلوک‌های شهری با هدف تامین نور کامل، اختصاص حداقل دو درب پارکینگ است.

وی بیان کرد: یکی از طرح‌های تشویقی در این لایحه اعطای تراکم است که برای پلاک‌های ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع تراکم سه طبقه روی پیلوت، بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ مترمربع چهار طبقه روی پیلوت،بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ پنج طبقه روی پیلوت و بیش از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر سطح اشغال ۶۰ درصد، تراکم شش طبقه روی پیلوت در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر قزوین یادآور شد: همچنین درخصوص تخفیف حداکثری در صدور پایان کار ساختمانی نیز مصوب شد تا 18 ماه 100 درصد تخفیف، 30 ماه 50 درصد و 42  ماه با 25 درصد تخفیف در صدور پایانکار لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از واحدهای مسکونی واقع در هادی آباد ریزدانه هستند، به گونه‌ای که 75 درصد پلاک‌ها، مساحتی کمتر از 100 مترمربع و 45 درصد نیز دارای وسعتی کوچکتر از 70 متر مربع دارند؛ علاوه بر این عرض حدود 90  درصد گذرها و معابر هادی آباد کمتر از 8 متر است که ارائه خدمات مختلف از جمله امدادرسانی در زمان وقوع حوادث احتمالی مانند زلزله و آتش سوزی را کاهش می‌دهد.

فرمانی اصلی‌ترین دلایل ورود مدیریت شهری به مسئله احیا و بازسازی بافت فرسوده هادی آباد را توسعه عدالت اجتماعی، توسعه متوازن خدمات شهری و رفاهی با استفاده از شیوه‌های واقع‌بینانه، بسته‌های تشویقی، جلب اعتماد و مشارکت مردم ذکر کرد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های دوره ششم شورای شهر قزوین داشتن شهری آباد و دسترس پذیر برای همه شهروندان و در همه نقاط شهر است، که مردم عزیز هادی آباد نیز شهروندان این شهر به شمار می‌روند، مگر می‌‌شود برای شهروندانی که در 56 هکتار از این شهر زندگی می‌کنند، برنامه‌ای نداشت؛ ما هیچ تفکیکی برای شهروندان قائل نیستیم و معتقدیم همه باید در کنار یکدیگر از ظرفیت‌های شهر استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز