خبرگزاری کار ایران

در هشت ماه سال جاری؛

درآمد گمرگ قزوین به بیش از 18 هزار میلیارد ریال رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۵۴۰

سرپرست گمرک استان قزوین گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، مجموع میزان درآمد گمرک قزوین بیش از ۱۸ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایلنا، سعید نادری با اشاره به درآمد گمرک استان قزوین گفت: این درآمد از ابتدای سال تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی  همراه بوده است.

سرپرست گمرک استان قزوین اضافه کرد: میزان صادرات استان از ابتدای سال جاری تاکنون با ۵۶۴ هزار تُن به ارزش ۳۷۴ میلیون دلار بوده است.

وی درباره کشورهای هدف صادرات اظهار کرد:  عراق با ۲۷ درصد، امارات ۱۶ درصد، پاکستان ۱۲ درصد، ترکیه ۱۰ درصد و روسیه با ۶ درصد از عمده کشورهای مقصد صادرات استان قزوین است.

این مسئول یادآورشد: عمده اقلام صادراتی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه شامل محصولاتی چون روغن پایه، پودر شوینده، میله‌های فولادی، اکسید مولیبدن و تریلرهای سردخانه دار  است.

سرپرست گمرک استان قزوین تصریح کرد: گمرک قزوین در حوزه صادرات رتبه ۱۵ در بین گمرکات سراسر کشور را دارد.

نادری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی در حوزه واردات  گفت: میزان واردات استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون برابر ۱۳۹ هزار تُن به ارزش ۸۴۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی داشته است.

سرپرست گمرک استان قزوین اظهار کرد:  گمرک قزوین در حوزه واردات دارای رتبه ۸ در بین گمرکات سراسر کشور است.

نادری تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی در مدت ۸ ماهه سال جاری شامل قطعات منفصله، کمپرسور کولرخودرو، دستگاه‌های مکانیکی اجزا و قطعات تریلرها و سایر پلی اترها بوده است.

این مسئول گفت: عمده واردات به گمرک استان از کشورهای امارات با ۴۴ درصد، چین ۳۳ درصد، ترکیه ۱۱ درصد، آلمان و ایتالیا با ۲ درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز