خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

327 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۳۱۵

سرپرست گمرک استان قزوین گفت: از ابتدای سال تا پایان مهر ماه 327 میلیون دلار کالا از گمرک استان قزوین صادر شده و بیشترین مقصد آن‌ها هم کشورهای همسایه بوده‌اند.

سعید نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت صادرات از گمرک 492 هزار تن کالا از گمرک استان صادر شده و میزان صادرات نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

سرپرست گمرک استان قزوین ادامه‌ داد: پودرهای شوینده، روغن پایه، میله فولادی و سیب زمینی نیمه آماده بیشترین کالاهای صادراتی از استان بودند.

وی عنوان کرد: عراق، امارات، ترکیه، پاکستان و افغانستان بیشترین کشورهای مقصد صادرات استان هستند.

این مسئول با اشاره به میزان واردات عنوان کرد: میزان واردات در استان 714 میلیون دلار به وزن 119 هزار تن بوده، که به‌ لحاظ ارزشی 52 درصد و به‌ لحاظ وزنی 30 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه‌ داد: بیشترین واردات ما دستگاه‌ها و قطعات مورد نیاز خط تولید و یا مواد اولیه هستند.

نادری با بیان اینکه در راستای تشویق صادرکنندگان برای استفاده از گمرک استان امتیازهایی در نظر گرفته‌ شده، گفت: برای فعالین اقتصادی استان جهت استفاده از گمرک استان برای صادرات تسهیلاتی در نظر گرفته‌ شده، البته این موضوع به همکاری سایر نهادها هم بستگی دارد تا شرکت‌ها به‌جای گمرک سایر استان‌ها از خود قزوین استفاده‌ کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز