خبرگزاری کار ایران

در فروردین ماه سال جاری؛

بیش از ۷۵ میلیون دلار کالا از اصفهان صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۴۴

گمرک اصفهان در ایام نوروز با انجام تشریفات امور مسافری برای ۵۶ هزار مسافر ورودی و خروجی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: در فروردین امسال بیش از ۹۱هزار و۸۳۱ تن کالا به ارزش ۷۵ میلیون و ۱۶ هزار دلار کالا از این استان به خارج صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ «اسدالله احمدی ونهری» اظهار داشت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۱ درصد و از نظر ارزش ۱۱ درصد کاهش داشته است.

احمدی ونهری گفت: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان در نخستین ماه سال، شامل ۱۷۶ نوع کالا به ۳۴ کشور جهان بوده که در این میان عراق با وارد کردن ۳۴ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالا از طریق گمرک اصفهان جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: افغانستان با وارد کردن ۱۳ میلیون و ۴۳۷ هزار دلار در مکان دوم و پاکستان با ۱۲ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

مدیر کل گمرک اصفهان تصریح کرد: مصنوعات چدن و آهن با ۱۳ میلیون و ۸۷۲ هزار دلار، فراوردهای نفتی با ۱۳ میلیون و ۶۱۹ هزار دلار و محصولات سرامیکی با ۱۱ میلیون و ۵۳۰ هزار دلار عمده‌ترین اقلام صادراتی استان اصف‌ها در فروردین ماه بوده است.

مدیرکل گمرک اصفهان خاطر نشان کرد: در فروردین سالجاری گمرکات استان اصفهان با داشتن ۱۳۶ کارمند، بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز کرده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سه درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۷درصد از نظر وزن و ۸۷درصد از نظر ارزش بیشترین سهم صادرات را در این مدت داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان از مجموع کالاهای صادرشده در مدت مذکور دو هزار و ۹۵۴ تن مربوط به محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش بالغ بر هفت میلیون و ۲۹۸ هزار دلار بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷۴ درصد افزایش و از نظر ارزش ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

وی درباره امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت ۲۴ ساعته و بویژه در ایام نوروز، در فروردین ۹۳ تشریفات امور مسافری ۵۶ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان درباره مبارزه با قاچاق کالا اذعان داشت: در فروردین امسال ۲۷ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش هفت میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال در واحد قضایی گمرک اصفهان تشکیل شده که از نظر تعداد ۲۰درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۲۷درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز