خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

نخستین بانک ژن محیط زیست کشور در کهگیلویه و بویراحمد شروع بکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۲۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع فعالیت اولین بانک ژن منطقه جنوب غرب کشور در اداره کل حفاظت محیط زیست این استان در بخش های گیاهی و جانوری خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "اسلام جاودان خرد" گفت: نخستین بانک ژن جانوری و گیاهی منطقه جنوب غرب کشور با استخراج ژن از بافت پنج گونه، فعالیت خود را رسماً در اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به اهمیت و ارزش بانک ژن اشاره کرد و اظهارداشت: بانک ژن، اطلاعاتی ژنتیکی حساس و مهم گونه های جانوری و گیاهی در معرض خطر را ذخیره و از طرفی، نمونه های برداشت شده، زمینه را برای  ایجاد پتانسیل های پژوهشی محیا می کند.

جاودان خرد افزود: در بانک ژن، جهت شناسایی دقیق گونه ها و زیر گونه ها با انجام آزمایش های مولکولی با استخراج ژن از بافت یک گونه، نمونه برداری شده و دیگر نیازی به انجام کار میدانی توسط سایر پژوهشگران نیست چون نمونه های ژنتیکی از قبل برداشت شده و در این بانک ذخیره شده است.

وی گفت: این بانک با نمونه برداری از 2 قطعه پرنده هوبره، یک قلاده خرس، یک قلاده پلنگ و یک قطعه پرنده عقاب صحرایی فعالیت خود را برای نخستین بار شروع و قرار است در دو بخش گیاهی و جانوری فعالیت کند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز